E-ticaret sitelerinde ürün ayarları, başarılı bir dijital satış stratejisi için kritik öneme sahiptir.

Ürün ayarları, ürünlerin doğru ve etkili bir şekilde sunulmasını, müşterilerin ihtiyaçlarına uygun ürünleri hızlıca bulmasını ve genel alışveriş deneyiminin iyileştirilmesini sağlar.

Ürün başlıkları, açıklamaları, görselleri ve fiyatlandırma gibi temel bileşenlerin yanı sıra, ürün kategorileri, etiketler, stok durumu ve varyasyonlar gibi detaylı ayarlar da büyük bir rol oynar.

Aynı zamanda SEO uyumlu ürün açıklamaları ve anahtar kelimeler, ürünlerin arama motorlarında üst sıralarda çıkmasını sağlayarak organik trafiği artırır.

Bu nedenle, e-ticaret platformlarında ürün ayarlarının doğru yapılması, satış performansını ve müşteri bağlılığını doğrudan etkileyen önemli bir faktördür.

 

1. STOK AYARLARI

E-Ticaret sitelerinde satılan ürünlerle ilgili en önemli konulardan birisi stok yönetimidir.

Ürünlerin stoklarının anlık güncellenmesi, stoğu biten ürünlerin satılması/satılmaması gibi konular sürekli takip edilmelidir.

Ürünlere tanımladığınız stok bilgileri ile ilgili bu durumları yönetebileceğiniz ayarlar bulunmaktadır.

Slide Adımları

- "Ayarlar > Genel Ayarlar" sayfasına tıklayınız.

- "Ürün Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- "Stok Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- Eksi Stok Uygulaması : Ayar aktif edildiğinde yönetim panelinde ürünün stoğu bitmiş olsa bile, sitede satılmaya devam eder. Stok bittikten sonra gelen her sipariş ürüne eksi stok olarak yazılır. Stoğu biten ürünlerde satış olmasını istemiyorsanız bu ayarı pasif bırakmalısınız. Ayar pasif iken stoğu biten ürünlerde tükendi bilgisi görünür.

- Reel Stok Uygulaması : Stoğu biten ürünlerde tükendi bilgisinin görünmesi için bu ayarın aktif olması gerekmektedir. Aktif iken ürünün güncel stoğu baz alınır. Eksi stok uygulaması ayarı aktif ise ürünler satılmaya devam edeceği için tükendi yazısı görünmez.

- Ödeme Yapılınca Stoktan Düşsün : Ayar aktif iken kredi kartı dışındaki ödeme yöntemlerinde, sipariş ödemesi sonradan yapıldığı için yönetim panelinde sipariş süreci "Ödeme Yapıldı" durumuna güncellenene kadar ürünün stoğu düşmez. Bu durumda yönetim panelinden sipariş süreci güncellenene kadar ürün satılmaya devam eder. Ayar pasif iken ise ödeme yöntemi fark etmeksizin sitede sipariş tamamlandığı an ürünün stoğu düşer. 

- Ürün Stokta Yoksa Gösterme : Ürünlerin stoğu bittiğinde sitede görünürlüklerini yönetebilirsiniz. 

- Göster : Ürünün stoğu bittikten sonra sitede tükendi olarak görünmeye devam eder.

- Gösterme : Ürünün stoğu bittiğinde sitede görünmez. Yönetim panelinde ürün aktif olarak kalır. Tekrar stok eklendiğinde sitede görünür.

- Sadece Ürün Detay Sayfasında Göster : Stoğu biten ürünü katalog sayfalarında değil sadece ürün detay sayfasında gösterir. Ürünün linki ile ürün detay sayfasına gidilebilir.

- Stok Sıfır Olduğunda Yönetici Bilgilendirilsin : Ayar aktif iken ürünlerin stoğu bittiğinde yöneticiye bilgi maili gider. Aynı zamanda "Ayarlar > İşlemsel E-Postalar > Gönderen E-Posta Ayarları" sayfasından "Ürün Stok ve Fiyat Takibi E-Posta" alanına e-posta adresi tanımlamalısınız.

- Alt Ürünlerde Stoklara Düşünce Haber Ver Görünsün : Alt ürünü olan ürünlerinizde stok kontrolü alt ürün özelinde yapılır. Stoğu biten alt ürünlerde "Stoğa Düşünce Haber Ver" butonu görünmesi için ayarı aktif edebilirsiniz.

- Stok Bilgisi Yansısın : Ürün stok bilgisinin siteye yansıtılma durumunu yönetebilirsiniz.

 

2. RESİM AYARLARI

Sitenizde genel tasarımı ve çekiciliği görseller oluşturmaktadır. Eklediğiniz ürün görselleri de bu yüzden önem taşır.

Ürünlerinize görsel eklerken mümkün olduğu kadar hepsinin aynı boyutlarda olması gerekmektedir. Aksi durumda yapılan görsel ayarlamaları tüm ürünlere etki etmez.

Sitenize ürünleri ekledikten sonra görsellerini yüklemeden önce resim ayarlarının yapılması gerekmektedir.

Slide Adımları

- "Ayarlar > Genel Ayarlar" sayfasına tıklayınız.

- "Ürün Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- "Resim Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- Küçük Boyut Fotoğraf : Standart olarak ürün liste (kategori) ve vitrin ürünlerinde gösterilen ürün fotoğrafının maximum en ya da boyunu ifade eder. Girilen değer genişlik veya yüksekliğin en fazla alabileceği pixel (px) değeridir. Değer girilirken genişlik veya yükseklikten büyük olan değer yazılmalıdır. Eğer ürün resim yüksekliğinin, ürün resim genişliğine oranı (Boy / En) 1’den fazla ise (giyim, tekstil vb. dikey resim) resmin genişliği ile boy/en (ratio) oranı çarpılarak giriş yapılmalıdır. Örneğin boy/en oranı 1.5 ise ve ürün liste fotoğraf genişliği 303px ise "303x1.5=454" olmalıdır. Örnek resimde en ve boy pixel değerlerinden büyük olan değer "454.97" olduğundan küçük boyut fotoğraf ayarına "455" yazılabilir.

- Orta Boyut Fotoğraf : Standart olarak ürün detay sayfasındaki ürün fotoğrafının maximum en ya da boyunu ifade eder. Girilen değer genişlik veya yüksekliğin en fazla alabileceği pixel (px) değerdir. Değer girilirken genişlik veya yükseklikten büyük olan değer yazılmalıdır. Eğer ürün resim yüksekliğinin, ürün resim genişliğine oranı (Boy / En) 1’den fazla ise (giyim, tekstil vb. dikey resim) resmin genişliği ile boy/en (ratio) oranı çarpılarak giriş yapılmalıdır. Örneğin boy/en oranı 1.5 ise ve ürün detay fotoğraf genişliği 670px ise "670x1.5=1005" olmalıdır. Örnek resimde en ve boy pixel değerlerinden büyük olan değer "1005" olduğundan orta boyut fotoğraf ayarına "1005" yazılabilir.

- Büyük Boyut Fotoğraf : Standart olarak ürün detay sayfasındaki zoom ve popup fotoğraflarının maximum en ya da boyunu ifade eder. Girilen değer genişlik veya yüksekliğin en fazla alabileceği pixel (px) değerdir. Değer girilirken genişlik veya yükseklikten büyük olan değer yazılmalıdır. Sadece zoom ve ürün detay popup içinde büyük boy resim çağrıldığından yüklenen resmin maximum en boy değeri girilebilir. 

- Büyük/Orta/Küçük Resim Kalite : Yüklenen ürün görsellerinin kalite ayarlamaları için kullanılmaktadır. 100 değeri kullanılmamalıdır. 100 olarak giriş sağladığınız kalite değeri görsellere etki etmemektedir.

- Filigran Kullanımı : Ürün görsellerinizin izinsiz kullanılmaması veya görsellerin size ait olduğunu belirtmek için filigran eklemesi yapabilirsiniz. Ekleme yapmak için ayarı aktif etmelisiniz. Aktif ettikten sonra "Filigran Resmi" ayarından ürün resimleri üzerinde görüntülenecek görseli ekleyiniz. "Filigran Konum" ayarından filigran resminin ürün görseli üzerindeki konumunu belirleyebilirsiniz.

- Ürün Fotoğrafı Eklerken Kalitesinde Değişiklik Olmasın : Ayar aktifleştirildiğinde, büyük boyut görsellere hiç bir işlem uygulanmayacaktır. Filigran kullanımı varsa bu ayar aktifken büyük boyuttaki görsellere eklenmeyecektir. Görsele herhangi bir müdahale olmadığı için fotoğraf boyutları çok yüksek olacaktır. Bunun sebebi olarak hem disk alanınız çok hızlı dolacaktır, hem de site trafik kullanımınız çok artacaktır. Ayrıca sitenizin açılış hızı da düşecektir. Konu ile ilgili teknik bilgiye sahip değilseniz ayarı aktif etmemeniz tavsiye edilmektedir.

- Og:image Hangi Resim Kullanılsın : Ürünlerinizi link olarak sosyal medya üzerinden paylaşırken veya başka birine gönderirken ön izlemede görünecek görsel boyutudur.

- Küçük Boyutlu Fotoğraf Kaç Pikselden Küçük Olduğunda Orta Boyutlu Fotoğraf Gelsin : Bu ayara yazdığınız değer sonrasında eklenilen görsellerde eğer küçük boyut fotoğraf değerin altındaysa orta boyut fotoğraf ürün listede görünecektir.

 

Önemli Notlar

NOT-1 : Küçük ve Orta Boyut Fotoğraf değerleri görseller yüklendikten sonra tekrar değiştirilebilir. Değiştirildikten sonra "Ürünler > Gelişmiş > Yeniden Fotoğraf Boyutlandır (V4)" işleminin yapılması gerekmektedir. Bu işlemi tüm ürünlere uygulamadan önce mutlaka örnek bir üründe denemelisiniz. Düzenleme mevcut görsel üzerine yapıldığı için geri dönüşü bulunmamaktadır. Görselleri silip tekrar yüklemeniz gerekecektir.

NOT-2 : Büyük Boyut Fotoğraf değeri görseller yüklendikten sonra değiştirilir ise yeniden fotoğraf boyutlandır ile görseller düzenlenemez. Büyük boyut görsellere yeni değerin etki etmesi için görsellerin silinip baştan yüklenmesi gerekmektedir.

NOT-3 : Küçük / Orta / Büyük Boyut Fotoğraf kullanım sayfaları yukarıda standart demolara göre verilmiştir. Özel temalarda bu boyutların kullanım sayfaları tasarıma göre değişebilmektedir. Örneğin; ürün detayda büyük boyut fotoğraf, ürün listede orta boyut fotoğraf kullanılabilmektedir.

NOT-4 : Panele ekleyeceğiniz görselleri öncelikle optimize etmeniz önerilmektedir. Ekleyeceğiniz görseller için, net bir boyut bilgisi verilmemektedir. Görsel kalitesinde bozulma olmadan mümkün olduğu kadar optimize etmeniz faydalı olacaktır. Yüksek dosya boyutuna sahip görseller eklendiğinde disk alanınızı, site açılış hızınızı ve trafiğinizi olumsuz etkileyecektir. Eklenmiş görsellerin optimizasyonu için, "Bölümler > Uygulama Marketi > WebCrab" uygulamamızı kullanabilir veya alternatif olarak 3. parti yazılımlar ile görselleri optimize ederek tekrar siteye ekleyebilirsiniz.

NOT-5 : Siteye eklediğiniz görsellerin formatlarını jpg, png, webp olarak kullanabilirsiniz. Png formatındaki görsellerinin boyutları büyük olduğundan önerilmemektedir. Jpg formatındaki görsellerinizi optimize ederek yükleyebilirsiniz.

NOT-6 : Sitenizde kullanacağınız görsel en boy oranına kare, dikdörtgen olarak görsel çerçeve düzenlemesi yapabilirsiniz. Her liste ve vitrin alanına ait en boy oranını "Tasarım > Tema Yönetimi" sayfasından ilgili blokların düzenleme ayarlarından değişiklik yapabilirsiniz. Görselleriniz kare formatında ise ayarı 1.0, dikdörtgen formatında ise 1.5 yaparak deneyebilirsiniz. En boy ayarından diğer seçenekleri de kullanarak oranları görsellerinize uygun şekilde ayarlayabilirsiniz.

NOT-7 : Sitenize webp formatında yüklediğiniz görseller IOS ve Android mobil uygulamalarda desteklenmemektedir.

 

3. SEO (ARAMA MOTORU AYARLARI)

E-ticaret sitenizin satış ve ziyaretçi trafiği artırmak için google aramalarında sizi üst sıralara taşıyacak seo ayarlarını düzenlemeniz gerekmektedir.

T-Soft altyapısı ile eklenen tüm ürün ve içeriklere özel seo yönetimi sağlayabilirsiniz.

Slide Adımları

- "Ayarlar > Genel Ayarlar" sayfasına tıklayınız.

- "Ürün Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- "SEO (Arama Motoru Ayarları)" sekmesine tıklayınız.

- Genel Tanım (Description) : Site adınızın tarayıcılarda aratıldığında görünmesini istediğiniz açıklamaları ekleyebilirsiniz. Genel site seo tanımlamalarını aynı zamanda "Tasarım > Tema Yönetimi > Özelleştir > Gelişmiş > Blok Yönetimi" sayfasından bulunduğunuz sayfayı "Anasayfa" seçerek "Meta Bilgilerini Düzenle" butonuna tıklayarak açılan sayfayada eklemelisiniz.

- Genel Arama Kelimeleri (Keyword) : Tarayıcılara yazıldığında siteniz ile ilişkilendirilebilecek ve sitenizi aramalarda gösterecek anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz. 

- Genel Başlık (Title) : Tarayıcı aramalarında çıkan sonuçlarda gösterilecek olan site başlığıdır. Genel başlık bilgisini aynı zamanda "Tasarım > Tema Yönetimi > Özelleştir > Gelişmiş > Blok Yönetimi" sayfasından, bulunduğunuz sayfayı "Anasayfa" seçip "Meta Bilgilerini Düzenle" butonuna tıklayarak açılan sayfayada eklemelisiniz.

- Ön Tanımlı SEO (Arama Motoru Ayarları) : Sitenize eklenen ürünler için kaydetme sonrası oluşacak seo yöntemini seçebilirsiniz. 

- Otomatik Oluştur : Otomatik seçildiğinde SEO ayarları sayfasında bulunan otomatik ayarlara girdiğiniz değişken ve metinleri ürünlere seo bilgisi olarak tanımlar.

- Genel Bilgileri Kullan : Sitenin genel seo ayarlarına göre oluşturur.

- Manuel Oluştur : Ürün seo bilgilerini manuel girebilmek için kullanabilirsiniz. Manuel seçildiğinde seo bilgileri boş olarak açılır. Ürün düzenleme penceresinden manuel olarak veya excel kullanarak toplu şekilde seo bilgilerini ekleyebilirsiniz.

- En Üst Kategori Ayarlarını Kullan : Ürünün bağlı olduğu ana kategoriye ait ,seo bilgilerine göre ürün seo bilgilerini oluşturur.

- Bir Üst Kategori Ayarlarını Kullan : Ürünün bağlı olduğu en alt kırılımda ki kategorinin seo bilgilerine göre ürün seo bilgilerini oluşturur.

- Site Map Oluşturma : Sitenizde bulunan tüm linklerin olduğu sitemap dosyası alabilirsiniz. Sitemap linki "https://www.siteadi.com/xml/sitemap/sitemap.xml" şeklindedir. Linklerde yapılan değişiklikler sitemap dosyasına yansımadıysa bu ayara tıklayarak önbellek temizledikten sonra tekrar kontrol edebilirsiniz.

- Canocial Url'de Sayfalama Pasif Olsun : Ayar aktif edildiğinde, sayfalamalarda canonical URL'ler değişmez.

- Otomatik Ürün Fotoğraf Linki : Ürünlere yüklediğiniz fotoğrafların, oluşacak linklerini düzenleyebilirsiniz. Kullanabileceğiniz değişkenleri soru işareti ikonundan görüntüleyebilirsiniz.

- Sıralama Tercihi : Ürünlerde kullanılacak sıralama yöntemini seçebilirsiniz. Manuel seçildiğinde "Ürünler > Ürünler" sayfasından "Sıra No" sütunu ile ürünleri sıralayabilirsiniz.

- Tüm Sayfalarda Meta Keywords Aktif : Ayar aktif edildiğinde tüm sayfalarda meta keywords alanı eklenir. Ayar pasifken meta keywords bulunmaz.

- Yeni Resim Linklerini Güncel Seo Yapısına Göre Oluştur : Ayar aktif edildiğinde resim linki yeni seo altyapısına göre oluşturulur. Ayar aktifken; "/urunadi-45-21-O.jpg", pasifken; "FO,45,21,urunadi.jpg" şeklinde görünür.

- Google Arama Sonuçlarında Arama Kutusu Göster : Ayar aktif edildiğinde, google arama sonuçlarında sitenizin altında farklı bir arama kutusu oluşur. Böylece siteye özel google araması yapılabilir.

- Prev Next Meta Etiketlerini Gösterme : Bu ayar aktif edilirse prev ve next meta etiketleri sayfalamada gösterilmez. 

- 301 Yönlendirmede Aktarılacak Url Parametreleri : 301 yönlendirmeleri yaparken aktarılmasını istediğiniz url parametrelerini bu ayardan ekleyebilirsiniz. Buraya yazdığınız get parametre isimleri 301 ile yönlendirilen sayfalara olduğu gibi aktarılacaktır. Birden fazla parametre eklemek için parametreler arasına virgül ekleyebilirsiniz.

- Indexlenmesini İstemediğiniz Url Parametreleri (NoIndex) : Parametreli linklerinizin indekslenmesi istemiyorsanız bu ayardan parametreleri ekleyebilirsiniz. Eklediğiniz parametrelerin bulunduğu linklerin indekslenmemesi için noindex metası eklenecektir.

- Pasif Ürün Linkleri 301 İle Yönlenebilsin : Sitenizde kullanılan linkler farklı linklere yönlendirilememektedir. Sitenizde pasife aldığınız ürünlerden gelen indeksi kaybetmemek için bu ayarı aktif ederek 301 yönlendirmesi yapabilirsiniz. Ürünü tekrar açmak istediğinizde yaptığınız 301 yönlendirmesini silmeniz gerekmektedir. 301 Yönlendirmeleri makalemizi incelemek için tıklayınız.

- 404 Sayfalarında Noindex Nofollow Olmasın : Ayar aktif edildiğinde 404'e düşen linklerde noindex ve nofollow görünmez. 

- Ürün Detay Yapısal Veri Aktif : Ayar aktif edildiğinde schema.org bilgilerine göre yapısal veri kodları ürün detay şablonuna eklenir.

- 404 Hata Rapor Oluşumu Kapalı : Sitenizde oluşan 404 linklerin raporlanmasını ve tutulmasını istemiyorsanız ayarı aktif edebilirsiniz. 404 Hata Raporları makalemizi incelemek için tıklayınız.

- Ürün Liste Yapısal Veri Aktif : Ayar aktif edildiğinde schema.org bilgilerine göre yapısal veri kodları ürün liste şablonuna eklenir.

- Local Business Yapısal Veri Aktif : Yerel işletmeler hakkında arama motorlarına ve diğer çevrimiçi platformlara yapılandırılmış bilgi sağlamak için kullanılan veri biçimidir. Bu veri, işletmenin adı, adresi, telefon numarası, çalışma saatleri gibi bilgileri içerir ve genellikle Schema.org tarafından tanımlanan JSON-LD biçiminde yapılandırılır. Bu bilgilerin yapısal veriye eklenmesi için ayarı aktif edebilirsiniz.

- Otomatik Oluşturulan Linklerde Slash Karakterine İzin Ver : Yönetim paneline eklediğiniz içeriklerin linkleri standart olarak otomatik oluşturulur. Bu şekilde oluşturulan linklerde slash kullanmak istiyorsanız bu ayar aktif olmalıdır.

- Sitenizde kullandığınız içeriklere ait seo düzenlemeleri ve eklemeleri hakkında Seo Ayarları makalemizi incelemek için tıklayınız.

- Seo bilgilerini hazırlama hakkında Seo Bilgileri Nasıl Girilmeli makalemizi incelemek için tıklayınız.

 

4. ÜRÜN DETAY SAYFASI AYARLARI

E-ticaret sitenizde ürünlerinizin detaylı görünümlerini, bilgilerini, özelliklerini ürün detay sayfalarında gösterebilirsiniz.

Ürün detay sayfanızın kullanımını ürün bazlı ve genel olarak düzenleyebilirsiniz.

Ek olarak yönetim panelinde ürünlerde kullanılan ön tanımlı bilgiler seçilebilmektedir.

Ürünler ile ilgili bu işlemler ayarlar sayfasından yönetilmektedir.

Slide Adımları

- "Ayarlar > Genel Ayarlar" sayfasına tıklayınız.

- "Ürün Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- "Ürün Detay Sayfası Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- Ön Tanımlı Para Birimi (Site tarafı) : Site ön yüzde kullanılacak ön tanımlı para birimini seçebilirsiniz. Bu düzenlemeyi ek olarak "Ayarlar > Para Birimleri" sayfası üzerinden de teyit etmelisiniz. Döviz Yönetimi makalemizi incelemek için tıklayınız.

- Ürün Boyutları Görünsün : Yönetim panelinde ürünlerde eklenen boyut bilgilerinin sitede, ürün özellikleri içerisinde görünmesi için bu ayarı aktif edebilirsiniz. Ürün boyutlarını yönetim panelinde "Ürünler > Ürün Düzenleme Penceresi" sayfasından ekleyebilirsiniz.

- Ürün Ağırlığı Görünsün : Yönetim panelinde ürünlerde eklenen ağırlık bilgisinin sitede, ürün özellikleri içerisinde görünmesi için bu ayarı aktif edebilirsiniz. Ürün ağırlığını yönetim panelinde "Ürünler > Ürün Düzenleme Penceresi" sayfasından ekleyebilirsiniz.

- Ön Tanımlı Stok Miktarı : Yeni ürün eklerken ön tanımlı yazmasını istediğiniz stok adedini belirleyebilirsiniz. Bu ayara yazdığınız değer ürün açılışında stok adedi olarak tanımlanır. Ürün düzenleme penceresi içerisinde değiştirilebilir.

- Fiyat - Virgülden Sonraki Miktarın Uzunluğu : Ürün fiyatlarında virgülden sonra kaç basamak görüneceğini belirleyebilirsiniz. 

- Kazancınız Mesajı Görünsün : Ürün detayda kazancınız mesajının görünürlüğünü belirleyebilirsiniz.

- Ön Tanımlı Para Birimi : Yeni ürün eklerken, ürün ekleme penceresinde ön tanımlı seçili gelmesini istediğiniz para birimini seçebilirsiniz. 

- Ön Tanımlı Stok Birimi : Yeni ürün eklerken, ürün ekleme penceresinde ön tanımlı seçili gelmesini istediğiniz stok birimini seçebilirsiniz. 

- Ön Tanımlı Ürün Görünümü : Sitede kategori sayfalarının ön tanımlı görünümünü belirleyebilirsiniz. "Katalog", "Liste" ve "Yatay" görünümlerden seçim yaparak, kullanmak istediğinizi aktif edebilirsiniz.

- Ön Tanımlı Ürün Görünümü (Bayiler İçin) : Sitede kategori sayfalarının sadece bayiler özelinde ön tanımlı görünümünü belirleyebilirsiniz. "Katalog", "Liste" ve "Yatay" görünümlerden seçim yaparak, kullanmak istediğinizi aktif edebilirsiniz.

- Ürün Detayında Taksitleri Göster : Sitede ürün detay sayfasında eklediğiniz taksitlendirme seçeneklerinin görünmesi için ayarı aktif edebilirsiniz. Kredi Kartı Taksit Tanımlama makalemizi incelemek için tıklayınız.

- Ürün Eklemede Yeni Ürün Seçili Olsun : Yeni ürün eklerken, ürün ekleme penceresinde "Yeni" seçeneğinin, ön tanımlı olarak seçili gelmesini istiyorsanız ayarı aktif edebilirsiniz. 

- Alt Ürünlerde Nitelik-1 Seçili Gelsin : Ayar aktif edildiğinde ön tanımlı seçilen alt ürünün "Nitelik-1" seçeneği menüde seçili gelir. Eğer ayar pasif ise açılır menüde nitelik1 yerine "Özelliği Seçiniz" yazar. "Özelliği" ibaresi yerine üründe seçili nitelik bilgisi gelir. 

- Mini Fotoğraflar Otomatik Dönsün : Ürün detay sayfasında yer alan ürünün diğer görselleri mini fotoğraflar olarak adlandırılmaktadır. Üründe birden fazla görsel olduğunda otomatik değişmesini istiyorsanız ayarı aktif edebilirsiniz.

- Sepete Ekle Butonu Yönlendirme : Ürün detay sayfasında "Sepete Ekle" butonuna tıklandığında gerçekleşecek olan işlemi seçebilirsiniz. Ürün Sepete Ekleme Özellikleri makalemizi incelemek için tıklayınız.

- Ürün Detayı Hazır Şablonu : Yeni ürün eklerken, ürün ekleme penceresinde ürün detayı olarak ön tanımlı gelecek bir şablon ekleyebilirsiniz. Ürün eklerken kullandığınız şablon içeriğine ürüne özel bilgileri ekleyerek yayınlayabilirsiniz.

- Alt Ürün Web Servis Kodu Alanı Yönetilsin : Alt ürünlere ait web servis kodlarını manuel yönetmek istiyorsanız ayarı aktif edebilirsiniz. Ürün ve Alt Ürün Web Servis Kodu Güncelleme makalemizi incelemek için tıklayınız.

- Ürün Gösterimlerinde Kendi Para Birimini Kullan : Bu ayar kullanıldığında, hesaplanan toplam fiyat kendi para birimine göre hesaplanır. Aksi durumda toplam fiyat TL birimine göre hesaplanır. Kullanıcı tanımlı ve özel şablonlarda "{#tl#}" ibaresi, "{$U.HEDEF_BIRIM}" bu ibare ile değiştirilmek zorundadır. Sepet ve sipariş sayfalarında TL para birimi baz alınır.

- Ön Tanımlı KDV Oranı : Yeni ürün eklerken, ürün ekleme penceresinde ön tanımlı seçili gelmesini istediğiniz KDV oranını seçebilirsiniz. 

- Ön Tanımlı KDV Durumu : Yeni ürün eklerken, ürün ekleme penceresinde ön tanımlı seçili gelmesini istediğiniz KDV durumunu seçebilirsiniz. Ürünlerinizin fiyatına KDV dahil ise sadece fiyatın görünmesi için "KDV Dahil Göster", fiyatlarınız KDV hariç ise fiyat+KDV görünümü için "KDV Hariç Göster" seçebilirsiniz.

- Yeni Eklenen Ürüne Özel Fiyatı Uygulama (Değiştirildiğinde Önceki Tanımalamalar Silinir) : Özel fiyat ata işlemi ile ürünlere atanan fiyatların yeni eklenen ürünlere de uygulanmasını istiyorsanız ayarı aktif edebilirsiniz. Ayar pasif iken yeni eklenen ürünlere tekrar özel fiyat ataması yapılmalıdır. Özel Fiyat Ata makalemizi incelemek için tıklayınız.

- Ön Tanımlı Desi Miktarı : Yeni ürün eklerken, ürün ekleme penceresinde ön tanımlı gelmesini istediğiniz desi miktarını ekleyebilirsiniz. 

- XML Tarafında Üye Grubuna Göre Ürün Görünme : İstediğiniz ürünlerin seçtiğiniz XML adreslerine gösterilip gösterilmemesini ayarlamak için aktifleştirebilirsiniz. Aktifleştirdiğinizde ön tanımlı olarak tüm ürünler Ziyaretçi grubu için aktif görünür. XML Erişim Linki Oluşturma makalemizi incelemek için tıklayınız. 

- Simge Etiketleri (1...10) : Ürünlerde çeşitli bilgileri göstermek için kullanılan simgelere eklenecek etiket bilgileridir. Etiket isimleri ürün düzenleme penceresinde görüntülenmektedir. Ürüne Simge Ekleme makalemizi incelemek için tıklayınız.

- Simgeler (1...10) : Ürünlerde çeşitli bilgileri göstermek için kullanılan simgelerdir. İlgili simgelerden kullanmak istediklerinize görsel, metin vb. içerikler ekleyerek, ürünlere tanımlayabilir ve sitede gösterebilirsiniz. Ürüne Simge Ekleme makalemizi incelemek için tıklayınız.

- Ürün Detay Sayfasında "Hızlı Mesaj" Tabı Görünsün : Ürün detay sayfasında sekmeler arasında mesaj bölümü aktif eder. Bu alandan gönderilen mesajlar site mailine gönderilir.

- Ürün Detay Sayfasında "Beni Ara" Tabı Görünsün : Ürün detay sayfasında sekmeler arasında beni ara bölümünü aktif eder. Bu alandan gönderilen formlar site mailine gönderilir.

- Bayi Ürünü Özelliği Aktif : Kullanıcı tipi bayi olan üye gruplarının dışında kalan üye gruplarının hepsine birden ürün gösterip göstermeme özelliğini aktif eder. Site hızını etkileyebilir bu yüzden gerekmedikçe kullanımı önerilmemektedir.

- Fırsat Markalarının Ürünleri Fırsat Ürünü Olsun : Aktif edildiğinde markası fırsat markası olarak belirlenen markalara ait ürünleri de fırsat ürünü olarak tanımlar. Marka Ekleme makalemizi incelemek için tıklayınız.

- Ürün Detayda Sipariş Notu : Ürün detay sayfasında ürün bazlı sipariş notu eklemenizi sağlar.

- Ön Tanımlı Fırsat Ürünü : Yeni ürün eklerken, ürün ekleme penceresinde ön tanımlı olarak fırsat ürünü özelliğinin aktif edilmesini sağlar. Bu ayar aktif edildiğinde yeni ürün ekledikten sonra "Ürünler > Ürün Düzenleme Penceresi > Fırsat Ürünü" alanından fırsat tarihlerini belirlemelisiniz. Aksi takdirde ürün fırsat süresi dolduğu gerekçesi ile satışa açılmaz.

- Ön Tanımlı Tanıtım Ürünü : Yeni ürün eklerken, ürün ekleme penceresinde ön tanımlı olarak tanıtım ürünü özelliğinin aktif edilmesini sağlar. Tanıtım ürünü aktifken ürünlerin fiyatları ve sepete ekle butonu sitede görünmez.

 

 

5. ÜRÜN ARAMA AYARLARI

Site içi ürün aramalarınızda, ürüne ait arama yapılabilecek bilgileri yönetebilirsiniz.

Ürüne ait isim bilgisi haricinde kategori adı, markası, modeli, barkodu vb bilgileri ile de aramalarda ürünleri gösterebilirsiniz.

Slide Adımları

- "Ayarlar > Genel Ayarlar" sayfasına tıklayınız.

- "Ürün Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- "Ürün Arama Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- Ön Tanımlı Alt Ürünün Stoğu Yoksa Gösterme : Bu ayar aktif olduğunda ön tanımlı olarak belirlenen alt ürün stoğu bittiğinde ürün listelenmez.

- Site İçi Arama Yöntemi : Site içi arama motorunda kullanılacak yöntemi seçebilirsiniz. Arama yöntemlerini deneyerek sitenize uygun olanı kullanabilirsiniz.

- Bütün Kelimeler Varsa Arama (Full Text Search) : Bu modelde arama yapılan kelime grubunda yer alan tüm kelimelerin bulunduğu ürünler varsa getirilir. "Rama Sıvı Deterjan" isimli aramada bu model sadece tek bir sonuç getirecektir. Fakat müşterilerin çok vaktinin olmadığını farz edersek, nokta atış ile tam istenen sonuç gelmiş olacaktır. 

- Tam Metin Arama (Full Text Search) : Bu özellik, birden fazla kelime aranıyorsa, o kelimelerin hepsinin olduğu sonuçları önce getirir, bir kısmının olduğu sonuçları sonra getirir. Örneğin: "Rama Sıvı Deterjan" olark bir arama yapıldığında, bu 3 kelimenin olduğu bir sonuç varsa en üstte yer alacak, ikisinin olduğu sonuçlar daha altta, bir kelimenin olduğu sonuçlar ise en altta olarak, sonuçlar şöyle olacaktır.

      • Rama Sıvı Deterjan
      • Dolfin Sıvı Deterjan
      • Sıvı Sabun
      • Matris Deterjan

- İçinde Geçenleri Arama (Like) : Bu özellik, aranan karakterler hangi ürünlerde varsa hepsini bulup getirir. Rama diye arama yapıldığında, "Panorama" ürünü de gelir, "Raman Reçelleri" ürünü de gelir, "Rama Sıvı Deterjan" ürünü de gelir. Rama Sıvı Deterjan "rama deterjan" aratıldığında ürün bulunmayacaktır. Like arama yönteminde ardışık gelen kelimeler sonuç verir. Aslında oldukça zengin sonuç getiren bir aramadır, fakat çok fazla sonuç getireceği için müşteri sonuçlar içerisinde kaybolabilir.

- Fonetik Arama (Deneysel) : Fonetik arama, fonetik olarak kelimeyi değerlendirip, karakter hatalarında doğru ürünü bulmayı sağlamaktadır. Çikolata ürünü "Çikolota" şeklinde yapılan bir arama ile de bu sayede gelebilmektedir. 

- Ana Kategori Adını Arama Kriterlerine Ekle : Ürünün bağlı olduğu kategori isimlerini aramaya ekler. 

- Marka Adını Arama Kriterlerine Ekle : Ürüne tanımlanan marka adı ile arama yapıldığında ürünler listelenir.

- Model Adını Arama Kriterlerine Ekle : Ürüne tanımlanan model adı ile arama yapıldığında ürünler listelenir.

- Tedarikçi Ürün Kodunu Arama Kriterlerine Ekle : Ürünlerin, stok kodlarını sitede ziyaretçilere gösteriyorsanız aramaya dahil ederek ürünlere ulaşımı kolaylaştırabilirsiniz.

- Barkod Alanını Arama Kriterlerine Ekle : Ürünlerin, barkod kodlarını sitede ziyaretçilere gösteriyorsanız aramaya dahil ederek ürünlere ulaşımı kolaylaştırabilirsiniz.

- Web Servis Ürün Kodunu Arama Kriterlerine Ekle : Ürünlerin, web servis kodlarını sitede ziyaretçilere gösteriyorsanız aramaya dahil ederek ürünlere ulaşımı kolaylaştırabilirsiniz.

- Arama Kriterleri Türkçe Karakterlere Duyarlı Olsun : Ürün arama kelimelerinde Türkçe karakterler olduğunda aramada çıkması için aktif edebilirsiniz. Türkçe karakter ile arama yapıldığında ürünleriniz listeleniyorsa aktif etmenize gerek yoktur.

- Etiket Adını Arama Kriterlerine Ekle : Ürünlere etiket ekliyorsanız, site içi aramada etiket ile ürün listelenmesi için aktif edebilirsiniz.

- Arama Yapıldığında En Fazla İzin Verilen Sonuç Sayısı : Sitede herhangi bir arama yapıldığında listelenecek maksimum sonuç sayısını belirleyebilirsiniz.

- Ürün Bazında Arama Önceliği : Site içi aramada öne çıkarmak istediğiniz ürünlere öncelik tanımlayabilirsiniz. Arama Önceliği makalemizi incelemek için tıklayınız.

- Pasif Kategorilerdeki Ürünler Arama Sonuçlarında Gözükmesin : Kategorisi pasif olan ürünlerin aramaya dahil edilmemesi için kullanabilirsiniz.

- Yeni Filtre Yapısı Aktif : Sitenizde kullanılan "Ürünler > Tanımlar > Filtreler" sayfasını v4 sürümüne günceller.

- Karakter Girildikçe Arama : Arama alanına karakter girdikçe ürün listelenmesini için aktif edebilirsiniz. Ek lisansa bağlı olarak çalışmaktadır. 

- Site İçi Arama Geçmişi Kapalı : Sitenizde yapılan aramaların loglanması için ayarın pasif durumda kalması gerekmektedir. Ayar aktif edilirse ziyaretçilerin sitenizde yaptığı aramaları göremezsiniz.

- Sphinx Sunucu Log Aktif : Sitenizde arama motoru sunucusu kullanılıyorsa log tutulması için ayarı aktif edebilirsiniz.

 

6. ÜRÜN KİŞİSELLEŞTİRME AYARLARI

Sitenizde kişiye özel kişiselleştirilebilir ürünler satabilirsiniz.

Ürünlere kişiselleştirme formları oluşturabilir, ürünlere tanımlayabilir, çeşitli gösterimler elde edebilirsiniz.

Ürün Kişiselleştirme makalemizi incelemek için tıklayınız.

Slide Adımları

- "Ayarlar > Genel Ayarlar" sayfasına tıklayınız.

- "Ürün Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- "Ürün Kişiselleştirme Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- Sipariş Detayda, Ürün Kişiselleştirmesi Ayrı Bir Ürün Olarak Gösterilsin : Sipariş detayda ürün kişiselleştirmesi ayrı bir ürün olarak gösterilmesini sağlar.

- Sepette Ürün Kişiselleştirme Fiyatını Ayrı Gösterme : Aktif edildiğinde eklenen kişiselleştirme ücretini tutar alanında ayrı bir satır olarak göstermez. Pasife alındığında kişiselleştirme ücreti ayrı olarak görünür.

- Ürün Kişiselleştirme Api Key : Ürün kişiselleştirme apisi kullanarak ürünlere dinamik fiyat girmek için key bilgisi ekleyebilirsiniz.

- Ürün Kişiselleştirme Cloudinary Firma Kodu / Api Key / Api Secret : Kullanıcılardan kişiselleştirme resimlerini cloudinary üzerinden almak için cloudinary kurulumu yaparak aldığınız bilgileri bu ayarlara eklemelisiniz. Cloudinary için kullanabileceğiniz uygulamamız da bulunmaktadır. Cloudinary uygulaması hakkında bilgi almak için T-Soft Apps departmanımıza talep oluşturabilirsiniz.

- Ürün Kişiselleştirme Resim Yükleme : Ürün kişiselleştirme olarak resim yüklerken kullanılacak yöntemi seçebilirsiniz. "Üyelik İste", "Cloudinary" ve "Cloudever" arasından seçim yapabilirsiniz.

- Kişiselleştirme Para Birimi Olarak Ürün Para Birimini Kullan : Kişiselleştirme formlarına eklenen fiyatlarda ürün para biriminin kullanılması için aktif etmelisiniz.

- Ürün Kişiselleştirme CloudEver Kullanıcı Adı / Parola / Sunucu Adı : Kullanıcılardan kişiselleştirme resimlerini cloudever üzerinden almak için cloudever kurulumu yaparak aldığınız bilgileri bu ayarlara eklemelisiniz. CloudEver için kullanabileceğiniz uygulamamız da bulunmaktadır. CloudEver uygulaması hakkında bilgi almak için T-Soft Apps departmanımıza talep oluşturabilirsiniz.

 

7. PERFORMANS AYARLARI

Sitenizde yönetim paneliniz üzerinden yönetebileceğiniz performans ayarları bulunmaktadır.

Slide Adımları

- "Ayarlar > Genel Ayarlar" sayfasına tıklayınız.

- "Ürün Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- "Performans Ayarları" sekmesine tıklayınız.

- Filtre Seçeneklerinde Adet Miktarını Göster : Filtre bloğunda yapılan arama sonucunda hangi kategoride kaç ürün var bunun sayısını gösterebilirsiniz. Filtrenin daha geç yüklenmesine sebep olabilir.

- Filtrede Fiyat Alanını Gösterme : Ürün liste sayfalarında görüntülenen filtreler içeriğinde, fiyat filtresinin görünürlüğünü yönetir. Ayar aktif edilirse fiyat filtresi siteye yansımaz. Sayfalar daha hızlı açılır.

- Toplam Yorum Sayısı Tüm Dilleri İçersin : Ürün detay sayfalarında görüntülenen yorum alanlarında gelen yorum sayısı görüntülenmektedir. Bu sayıya farklı diller seçiliyken yapılan yorumların sayısını da eklemek istiyorsanız ayarı aktif edebilirsiniz.

- Ürün Detay Sayfasında Ürün İle İlgili Kampanyaların Sorgulanması : Sistem alt yapısında standart olarak oluşturulan ürün, kategori, marka bazlı kampanyalar ürün detay sayfalarında görüntülenebilmektedir.  "Sorgulansın" seçeneğinde, kampanya var ise ürün detayda gösterir. "Sorgulanmasın" seçildiğinde, kampanya olup olmadığı kontrol edilmez ve ürün detaya yansımaz. Kampanya görünürlüğünü simgeler üzerinden gösteriyorsanız diğer seçenekleri seçebilirsiniz.