SEO Nedir?
SEO kelimesi, “Search Engine Optimization” ifadesinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı, arama motoru optimizasyonu olarak ifade edilmektedir. SEO çalışmasını inceleyecek olursak; isminden de anlaşılacağı üzere, internet projelerinin arama motorlarına belli başlı kurallar ile uygun hale getirilmesi ve bu sayede sitelerin arama motorlarında üst sıralara çıkmasını sağlayan bir çalışma olarak nitelendirebiliriz. SEO ile web siteleri, Google başta olmak üzere tüm arama motorlarında daha görünür olur ve trafiklerini artırır.
Her sanal mağaza arama motorlarında yapılan aramalarda en üst sıralarda yer almak ister. Çünkü tüketiciler, e-ticaret sitelerine arama motorları sayesinde ulaşmaktadır. Çoğunlukla ilk sayfadaki sonuçların ötesinde bir araştırılma yapılmaz, ancak ilk sayfada çıkan sonuçlar tatmin etmiyorsa, diğer sayfalara göz atılır. Dolayısı ile arama motorlarında arama sonuçlarında ilk sayfada, mümkünse ilk sıralarda yer almak çok önemlidir. Arama motoru optimizasyonu sanal mağazanın üst sıralarda yer alması açısından önemlidir.
T-Soft olarak oldukça gelişmiş bir altyapı sunmaktayız. T-Soft yönetim panelinde bulunan birçok alanda SEO bilgileri alanı bulunmaktadır.
Aşağıdaki örnek üzerinden inceleme yapabilir, SEO alanları hakkında bilgi alabilirsiniz.
E-ticaret sitelerinde özellikle ürünlerinizin seo bilgileri çok önemlidir.
Aşağıdaki maddelere dikkat ederek ürünlerinizi oluşturabilirsiniz.
Kategorileriniz ve diğer içerik sayfalarınız içinde benzer şekilde düzenlemeler yapılmalıdır.
- Ürün isimleriniz bilgilendirici olmalıdır. Ürünü net şekilde anlatan isimler eklemelisiniz.
- Ürün özellikleri mutlaka eksiksiz bir şekilde doldurulmalıdır. Mümkünse her ürüne özel birbirinden farklı ürün açıklamaları girilmelidir.
- Ürün açıklamalarında ürün hakkında videolara yer verebilirsiniz. T-Soft altyapısı ile ürün özellikleri alanından iframe ile video ekleyebilir veya video galeri modülümüz ile ürün detayda video tabı oluşturabilirsiniz. Ürüne iframe ile video ekleme hakkında Youtube Iframe Kodu Alma makemizi incelemek için tıklayınız. Video tabı oluşturma hakkında Video Galeri makalemizi incelemek için tıklayınız.
- Ürünlerinizi detaylı gösteren birden fazla ürün görseli kullanılmalıdır.
- Sayfa başlık ve açıklamaları kullanıcıyı tıklamaya teşvik edecek sloganlar içermelidir. Ürün seo bilgilerine eklenen içerikleri bu sloganlar ile birleştirebilirsiniz. (Hemen satın al, ücretsiz kargo, indirimli fiyatlar, kampanyalı ürün vs.)
Yönetim paneli üzerinden yönetebileceğiniz seo alanlarını görmek için Seo Ayarları makalemizi inceleyebilirsiniz. Seo Ayarları makalemizi incelemek için tıklayınız.
Genel ayarlar içerisinden yönetebileceğiniz ayarlarla ilgili Seo Arama Motoru Ayarları makalemizi incelemek için tıklayınız.
Seo ile ilgili detaylı bilgi için SEO ekibimiz ile irtibata geçebilirsiniz.
Linkiniz sade ve içerik ile alakalı olmalı, mümkünse anahtar kelime de yer almalıdır. Fazla uzun olmamalı ve noktalama işareti içermemelidir.
Ayrıca sık sık linkleri değiştirmeniz uzun ve kısa vadede sitenize zarar verebilir.
SEO dostu link için aşağıdaki maddeleri inceleyebilirsiniz.
- Ürün/sayfa başlığı ile başlayın.
- Özel karakterleri ve numaraları kaldırın.
- Gereksiz bilgileri kaldırın.
- Linklerinizin çok uzun olmaması için, anahtar kelimeleri kısaltarak kullanın.
- Linkleri küçük harfler kullanarak oluşturunuz.
- Boşlukları kısa çizgiler ile değiştiriniz.
- Mümkün olduğunca url parametreleri eklemekten kaçınınız.
Örnek : www.siteadi.com/bayan-spor-ayakkabi
Google diyor ki:
“Başlıklar, kullanıcılara bir sonucun içeriği ve sorgusu ile neden alakalı olduğu hakkında hızlı bir fikir vermek için kritik öneme sahiptir. Genellikle hangi sonucun tıklanacağına karar vermek için kullanılan birincil bilgi parçasıdır. Bu nedenle web sayfalarınızda yüksek kaliteli başlıklar kullanmak önemlidir.”
Başlık, arama motoru sonuçları sayfasında (SERP) bulunan sitenin girişinin ana parçasıdır.
Web sitenizdeki başlık, tarayıcının üst kısmındaki sekmede gösterilir. Görevi ziyaretçiler ve arama motorlarına içerisinde neler bulunabileceğini mümkün olduğunca az ve öz bir şekilde söylemektir. Başlığınızı SEO uyumlu hale getirmek arama motoru sonuçları sayfasında diğer içeriklerden daha ön plana geçmenizi sağlayacaktır.
SEO uyumlu başlık en az 3 kelimeden oluşmalı, içinde içerik ile alakalı anahtar kelime veya kelimeler geçmelidir.
Kendinize ait olan özellikleri (Ücretsiz Kargo gibi) vurgulayabilirsiniz. Bu vurgulama müşterilerin ilgi odağı olmanızı sağlar.
Seo açıklaması sayfa başlığının altında bulunan HTML yazılarıdır. Seo açıklama sayfanın içeriğini özetler. Arama motorları genellikle arama sonuçlarında snippet için kullanır.
Bir seo açıklama etiketi genel olarak, kullanıcıları sayfanın ne hakkında olduğuna dair kısa ve alakalı bir özeti ile bilgilendirmeli ve ilgilendirmelidir. Kullanıcıyı sayfanın tam olarak aradığı şey olduğuna ikna eden bir satış konuşması gibidirler.
Kısa ve öz şekilde anahtar kelimelerinizin geçtiği, slogan tarzlı sizin ayırt edilmenizi sağlayacak özelliklerin yazılması gerekir. Hangi sayfa için yazılıyorsa, o sayfaya ait özet niteliğinde metin girilmelidir. Ücretsiz kargo, taksit ve kampanya gibi kelimeler kullanılması önerilir.
Seo açıklaması yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
- Her sayfa için benzersiz bir yazı yazın.
- İçeriği doğru bir şekilde özetlemeye çalışın.
- Genel açıklamalardan kaçının.
- ClickBait yerine tıklama değeri olan bir şeyler oluşturun.
- Hedef anahtar kelimenizi anlamlı olduğu yerde kullanın.
- Açıklamanızı 160 karakterin altında tutun.
Eklenen tüm SEO bilgileri en az 48 gün içerisinde Google tarafından işlenmektedir. Bu süre sitenizin Google tarafındaki ziyaret algoritmasına göre değişkenlik gösterebilir.
NOT : Sitenizdeki her sayfanın başlık ve açıklama kısımları birbirinden farklı olmalı ve tekrarlanmamalıdır.
SEO içerikleriniz kesinlikle özgün olmalıdır. Rakip sitelerde bulunan tüm içeriklerden özgün olmanız sizi daha çok ön plana çıkartacaktır. Rakipleriniz ile aynı cümleleri kullanmak ve aynı kelimeleri tercih etmek, Google tarafında doğru bir tercih değildir.