Sitenizde sipariş veren kullanıcılar, çeşitli nedenlerle iade taleplerinde bulunabilirler ve bu taleplerin etkin bir şekilde yönetilmesi, müşteri sadakati için hayati önem taşır.

T-Soft e-ticaret altyapısı, yönetim panelinde iade taleplerini tek bir sayfada görüntüleyip, bu süreçleri kolayca yönetmenize olanak tanır.

İade taleplerinin tamamlanabilmesi için siparişler sayfasından iade işleminin gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Bu süreçte tam iade ya da kısmi iade seçenekleri sunularak, esnek ve müşteri odaklı bir hizmet sağlanır.

İade taleplerinin hızlı ve verimli bir şekilde işlenmesi, işletmenizin profesyonelliğini yansıtırken, müşterilerinize güven verir ve tekrar alışveriş yapma olasılıklarını artırır.

 

İADE TALEPLERİ

Sitede oluşturulan tüm iade istekleri "İade Talepleri" sayfasında tutulmaktadır. 

İade içeriğini inceleme ve süreç yönetimlerini bu sayfa üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

Slide Adımları

- "Siparişler > İade Talepleri" sayfasına tıklayınız.

- Ara : İade talepleri listesinde anahtar kelimeler ile arama yaparak ilgili sipariş iadelerine daha kolay ulaşabilirsiniz.

- Filtrele : İade talepleri listesinde sipariş numarası, kargo numarası ve talep tarihi bilgileri ile filtreleme yaparak sonuçları daraltabilirsiniz.

- İade Süreçleri Dil : Sistem tanımlı iade süreçlerinin isimlerini kullandığınız dillerdeki çevirilerini ekleyebilirsiniz.

- İade süreçleri dil sekmesinde sistemde kullanabileceğiniz süreçler yer almaktadır. Çevirisini yapmak istediğiniz sürecin düzenleme kalemine tıklayınız.

- Dil yönetiminde, sitede aktif olan tüm diller için çeviri yapabilirsiniz.

- İade Nedeni : İade formunda kullanıcıların iade neden türü olarak seçim yapabilecekleri alanlar tanımlayabilirsiniz. İade nedeni eklenmez ise formda seçim yapılamayacaktır. Blok ayarlarında zorunlu tutulursa hata alınabilmektedir.

- Yeni bir iade neden türü eklemek için artı butonuna tıklayınız. 

- "Ad" alanından iade nedeninin başlığını tanımlayabilir, "Durum" alanından iade nedeninin sitede kullanılabilirliğini aktif/pasif olarak yönetebilirsiniz.

- "Düzenle" butonu ile eklediğiniz iade nedeni bilgilerini güncelleyebilirsiniz.

- "Çeviri" simgesine tıklayarak her iade nedenine ait dil karşılıklarını tanımlayabilirsiniz.

- "Durum" sütunundan iade nedeninin sitede kullanılma durumunu görüntüleyebilir ve güncellemeler yapabilirsiniz.

- Dışa Aktar : İade talepleri listesini CSV formatında Excel dosyası olarak dışarı aktarmanızı sağlar.

- Yenile : Sayfada yapmış olduğunuz değişikliğin yansımasını sağlar.

- Görünüm : Sayfada görüntülenmesini istediğiniz sütunları düzenleyebilirsiniz.

- Düzenle : Seçili iade talebinin düzenleme penceresini açar. Süreç değişimleri ve iade bilgilerine düzenleme penceresinden ulaşabilirsiniz.

- Sipariş No : İade talebinde bulunulan siparişin numara bilgisidir.

- Süreç : İade işleminin durumunu bu alandan kullanıcıya bildirebilirsiniz. Süreç değişimlerinde kullanılan e-posta şablonlarını "Ayarlar > Bildirim Şablonları" sayfasından düzenleyerek mail gönderimi de sağlayabilirsiniz.

- Ödeme Tipi : Kullanıcının iade ücretini nasıl istediğinin bilgisi yer almaktadır.

- İade Nedeni : Yönetim panelinden eklediğiniz iade nedenleri içerisinden kullanıcı seçim yaparsa bu alanda listelenecektir.

- İade Açıklaması : Kullanıcı iade açıklamasını ve ücretin iadesi için iban bilgisini bu alanda gönderebilmektedir.

- Süreç Notu : Gelen iade taleplerine not ekleyebilirsiniz. İade edildi, edilmedi veya siparişle ilgili yönetim panelinde bulunan diğer kullanıcıları bilgilendirebilecek notlar yazabilirsiniz. Bu alana girdiğiniz notlar aynı zamanda iade sayfasında üyelere görünmektedir.

- Üye Hesap No : İade talebinde bulunulan üyenin hesap numarası bilgisidir.

- Resim : İade formunda görsel eklemesi yapılmışsa bu alandan görüntüleyebilirsiniz.

- İade talepleri listesinde iadeye ait genel bilgileri görüntüleyebilirsiniz. İade sipariş numarası, süreci, ödeme ve üye bilgileri gibi birçok bilgiye erişebilirsiniz. 

 

İADE İŞLEMİNİ TAMAMLAMA

Gelen iade talepleri inceledikten sonra iade işlemini gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

İade talepleri sayfasından yapılan süreç güncellemeleri sadece iadenin durumunu kullanıcının takip edebilmesi içindir.

İade işleminin tamamlanması için "Siparişler" sayfasından işlem yapılmalıdır.

Slide Adımları

- "Siparişler > Siparişler" sayfasına tıklayınız.

- Sipariş listesinde, iade talebinde bulunulan siparişi bulunuz.

- İade edilecek siparişi seçiniz ve "Daha Fazla > İade Et" sekmesine tıklayınız.

- Ödeme Bilgileri : Siparişi veren kullanıcının kullandığı ödeme yöntemi, kargo ücreti ve puan kullanımlarını gösterir.

- Sipariş Bilgileri : İade siparişe ait numara, tarih ve alıcı/üye e-posta bilgisini gösterir.

- Tutar Bilgileri : Toplam sipariş tutarı ve iade edilecek ürün seçimlerine göre iade edilebilir tutar bilgilerini gösterir. 

- İade Bilgileri : İade işlemine ait işlem numarasını görüntüleyebilirsiniz. İade ücreti kullanıcının hesabına veya ibanına yapılacak ise bilgi amaçlı ilgili alanlara ekleyebilir, açıklama tanımlayabilirsiniz. Kullanıcının hesabına yapılacak olan iadeler manuel yapılmalıdır. 

- Ürünü Stoklara Ekle : İadesi yapılan ürünün stoklara tekrar eklenmesini ve satılmasını istiyorsanız bu seçeneği aktif edebilirsiniz.

- Müşteri Hesabına Puan Olarak Yükle : İade ücretini ilgili üyenin hesabına puan olarak tanımlayabilirsiniz. Siparişi veren kullanıcı siteye üye değilse bu seçenek kullanılamaz.

- Kredi Kartına İadesinide Gerçekleştir : Sipariş kredi kartı kullanılarak verilmiş ise iade işlemini kullanıcının kartına otomatik yapabilirsiniz. Bu işlem için "Sanal Pos İadesi Gerçekleştirebilme / Kredi Kartı İade" lisansınız olmalıdır.

- İade işlemi tamamlandığında uyarı çıkacaktır. İade işlemi için gider pusulası yazdırabilirsiniz. 

- Siparişler sayfası yenilendiğinde iade edilen siparişin süreci otomatik olarak "İade Edildi" sürecine güncellenecektir. Sipariş içerisinde birden fazla ürün varsa ve hepsi iade edilmemiş ise sipariş süreci "Kısmi İade Edildi" sürecine otomatik güncellenecektir.

- Sitede "Hesabım > Siparişlerim" sayfasında kullanıcı sipariş sürecini "İade Edildi" olarak görüntüleyebilecektir.

 

İade Ayarları ve İade Başvurusunda Bulunma makalemizi incelemek için tıklayınız.

İade ve Geri Ödemeler makalemizi incelemek için tıklayınız.