Lojistik sektörünün günden güne geliştiği ülkemizde, müşteri beklentileri de aynı hızla artmaya devam etmektedir.
Müşteri artık ürünün aynı gün kargoya verilmesini, tüm kargo süreçlerinden haberdar olmak gibi kargo işlemlerini takip etmek istemektedir.
T-Soft altyapısı ile sitenizde Kargola kargo firması ile entegrasyon sağlayabilirsiniz.
Kargo entegrasyonu hakkında detaylı bilgi için www.tsoft.com.tr web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.
Kargo entegrasyonları ek lisanslar ile kullanılabilmektedir.
Lisansınız var ise aktif ettirmek için destek ekibimize talep oluşturabilirsiniz. Lisansınız yok ise satış temsilciniz ile görüşerek detaylı bilgi alabilirsiniz.
Ek olarak Kargola kargo entegrasyonunu T-Soft Apps web sitemizden veya yönetim panelinizde "Bölümler > Uygulama Marketi" sayfasından satın alarak kurulumu sağlayabilirsiniz.
Kargola kargo entegrasyonu satın alındıktan sonra lisansı aktif ettirmek için Nildesk üzerinden Kargo Entegrasyon departmanımıza talep oluşturabilirsiniz.
Kargo entegrasyonu yapabilmeniz için ilgili kargo firması ile anlaşmanız bulunmalıdır.
Kargo Entegrasyonu Ekleme
Kargola kargo lisansınız aktif edildikten sonra entegrasyon işlemini sağlamak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.
1. Entegrasyonu aktifleştirmek için yönetim panelinizde "Siparişler > Kargo Yönetimi" sayfasına tıklayınız.
2. "Yeni Ekle" butonuna tıklayarak eklemek istediğiniz kargo firmasının ismini yazınız. (Eklemek istediğiniz firma listede yer alıyorsa onu kullanabilirsiniz, tekrar oluşturmanıza gerek yoktur.) Kargo Firması Ekleme makalemizi incelemek için tıklayınız.
3. Kargo firmasını ekledikten sonra "Entegrasyon" sütununa tıklayarak "KargolaKargo" seçiniz.
4. Entegrasyon sütununda seçim yaptıktan sonra üst tabların içerisinden "Entegrasyon Ayarları" butonuna tıklayınız. Açılan sayfada kargo firmasından ilgili bilgileri alarak ekleyiniz. Kargo Entegrasyonu Ayarları makalemizi incelemek için tıklayınız.
5. Bu işlemler sonrasında kargo ücretlendirme ve genel düzenlemeleri yaptıktan sonra kullanabilirsiniz. Kargo Yönetimi makalemizi incelemek için tıklayınız.
Kargo Entegrasyonu Çalışma Yapısı
T-Soft ve Kargola Kargo arasında gerçekleşen entegrasyon şu şekilde çalışmaktadır:
1. Yönetim panelinize düşen siparişlerde yer alan ürünler öncelikle kargoya gönderilmek için hazırlanır.
2. "Siparişler > Siparişler" sayfasında hazırladığınız siparişlerin sürecini "Kargo Hazır" sürecine güncelleyiniz.
Not : Kargo entegrasyonu kullanırken "Siparişler" sayfasında sipariş süreci "Kargoya Verildi" olarak güncellenmemelidir. "Kargo Hazır" sürecine alarak aşağıdaki adımlar takip edilmelidir.
Not : Toplu seçim yapılarak sipariş süreci güncellerken aynı kargo firması seçilenleri birlikte seçmelisiniz.
3. Kargo hazır sürecine alınan siparişler yönetim panelinde "Siparişler > Kargo Entegrasyonu" sayfasına "İşlem Görmemiş" sürecinde aktarılır.
4. Kargo entegrasyonu sayfasında siparişlere kargo barkodu oluşturulması ve bilgilerin kargo firmasına aktarılması için siparişleri seçiniz ve "Kargoyu Gönder" butonuna tıklayınız.
Not : Toplu seçim yapılarak sipariş kargoya gönderilerken aynı kargo firması seçilenleri birlikte seçmelisiniz. Farklı kargo firmasına ait siparişler birlikte işaretlenmemelidir.
5. Aktarılan siparişler ile ilgili problem var ise, lojistik şirketi yanıt döner (Adres eksik vb.). Yok ise, lojistik şirketinden ürüne ait etiket otomatik olarak alınır ve ekrana getirilir.
6. Filtre içerisinde yer alan süreç alanından "Gönderisi Oluşturulmuş" seçeneğini seçiniz. Oluşan kargo etiketlerini yazıcıdan çıkartarak, kargo paketine ekleyiniz. Barkod kargo firması tarafından işleme alındığında oluşan "Kargo No, Kargo Takip No, Kargo Takip Url" bilgileri panele gelecektir. Panel üzerinden e-posta olarak müşteriye gönderilmektedir.
7. Kargo paketini bu şekilde firmaya verdiğinizde oluşturduğunuz barkod okutularak paket alınır. Barkod ile işleme alındığında yönetim panelinde siparişin süreci "Kargoya Verildi" durumuna otomatik güncellenir. Aynı şekilde aradaki entegrasyon sayesinde sipariş teslim edildiğinde kargo firması siparişin sürecini yönetim panelinde "Teslim Edildi" durumuna günceller.
8. Müşteriye sipariş kargoya verildiğinde ve teslim edildiğinde e-posta ve SMS gönderilir. (SMS T-Soft üzerinden gönderilir, lojistik şirketine bunun karşılığında bir bedel ödenmez, T-Soft eticaret'e entegre SMS şirketleri ile çalışılabilir.)
9. Müşteri kargonun sevkiyat durumunu öğrenmek için, e-ticaret sitesi üye paneline girerek, "Hesabım > Siparişlerim" bölümünden bu bilgiyi görebilir, ayrıca lojistik şirketinin sitesine girip kargo takip numarasını yazmasına gerek bulunmamaktadır. Müşteri üye panelinden ürün teslim olana kadar takibini gerçekleştirebilir.
10. Üye menüsüne girmek istemeyen ve e-ticaret sitesini arayıp bilgi almak isteyen müşterilere panelden kolaylıkla kargo durumu ile ilgili bilgi verebilirsiniz. Bu işlem için Kargo Takip Bloğu uygulamamızı kullanabilirsiniz. Kargo Takip Bloğu makalemizi incelemek için tıklayınız.
11. Sipariş teslim edildiğinde, otomatik olarak bu bilgi lojistik şirketinden alınır ve müşteriye teslim edildiğine dair bir e-posta ve SMS gönderilir. Sipariş süreci "Teslim Edildi" olarak otomatik güncellenir.
Kargo Entegrasyonu Kullanımı makalemizi incelemek için tıklayınız.
Kargo Entegrasyonu Genel Kullanım makalemizi incelemek için tıklayınız.
Kargo Ayarları makalemizi incelemek için tıklayınız.