E-ticaret sitelerinde yerel teslimat servisi, özellikle market ve gıda gibi hızlı teslimat gerektiren ürünlerde müşteri memnuniyetini artırmak için kullanılmaktadır.
Sitenizde sattığınız ürünler için bölge bazlı teslimat yaparak, belirli bölgelerde yaşayan müşterilerinize hızlı ve verimli bir şekilde ulaşabilirsiniz.
Bu sistem, farklı bölgeler için özelleştirilmiş ürün gönderimleri ve çeşitli kargo seçenekleri sunma imkanı sağlar.
Örneğin, taze gıda ürünlerini aynı gün içinde teslim edebileceğiniz yerel kargo hizmetleri ile çalışabilir veya yoğun talep gören bölgelerde express teslimat seçenekleri sunabilirsiniz.
Bölge bazlı yönetim sayesinde, her bölgenin ihtiyaçlarına ve lojistik koşullarına uygun stratejiler geliştirerek operasyonel verimliliği artırabilir ve müşteri sadakatini güçlendirebilirsiniz.
Bölge bazlı ürün gönderimi "Yerel Teslimat Servisi" lisansına bağlı olarak kullanılmaktadır.
Lisansınız var ise aktif ettirmek için destek ekibimize talep oluşturabilirsiniz. Lisansınız yok ise satış temsilciniz ile görüşerek detaylı bilgi alabilirsiniz.
Lisansınız aktif edildikten sonra sitenizde "Teslimat Bölgesi" alanı oluşacaktır.
Yerel Teslimat Servisi modülünü düzenlemek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.
- Yerel Teslimat Servisi kullanımı için öncelikle sitenizde mağazanız/mağazalarınız ekli olmalıdır.
- Mağaza eklemek için "Bölümler > Mağazalar" sayfasına tıklayınız.
- Mağazalar sayfasında ekli lokasyonlarınızı görebilir ve yeni mağazalarınızı ekleyebilirsiniz.
- Mağaza ekleme alanında ilgili bilgileri doldurduktan sonra kaydedebilirsiniz. Ekleme işlemlerine ait detaylı bilgiler için "Mağaza Ekleme" makalemizi inceleyebilirsiniz.
Modül ayarlamalarını yapmak için "Siparişler > Kargo ve Teslimat > Yerel Teslimat Servisi" sayfasına tıklayınız.
- Yerel Teslimat Servisi modülü kapsamında kullanıcılara kargo firması özelinde randevulu teslimat, çalışma saatleri, servis kapasitesi gibi özellikleri tanımlayabilirsiniz.
- Kargo Yöntemleri listesinde sitenizde aktif olan kargo firmaları listelenir. Randevulu teslimat ayarlarını düzenlemek istediğiniz kargo firmasına tıklayınız. Düzenleme yapılmayan kargo seçeneklerinde tüm zamanlar için sipariş verilebilir olacaktır. Kargo Firması Ekleme makalemizi incelemek için tıklayınız.
- Çalışma Günleri : Kargonun çalıştığı ve seçilebileceği günleri seçebilirsiniz. Seçilmeyen günler listede görünür ama servis saatleri görünmez.
- Servis Kapanma Süresi (dk) : Açılan servis saatinin ne zaman kapanacağını belirleyebilirsiniz. Örneğin; 30 yazıldığında, bitiş saati 11:00 olan servis 10:30'da kapanır. Diğer servis saatleri ile sipariş verilmeye devam eder.
- Kaç Güne Kadar Alınabilsin : İleriye dönük teslimat tarihi seçtirebilirsiniz. Yazdığınız gün sayısı kadar teslimat çizelgesine ekleme yapılır.
- Servis Ayarları : Seçilen günlerdeki çalışma saatlerini düzenleyebilir ve ekleyebilirsiniz.
- Başlangıç Saati : Servisin seçilebileceği başlangıç saatidir. Gün içerisinde bulunan saatten sonrası seçilebilir.
- Bitiş Saati : Servisin seçilebileceği bitiş saatidir. Bitiş saati geçtiğinde servis kapanır, seçim yapılamaz.
- Kapasitesi : Servisin belirlenen saatler arasında alacağı maksimum sipariş sayısıdır. Kapasiteye ulaşıldığında servis kapanır. Kapasite sınırınız yoksa sıfır yazabilirsiniz.
- Servis Kapanma Süresi (dk) : Eklenen her servis saati için kapanma süresi ekleyebilirsiniz. Her servisin kapanma süresi birbirinden farklı ise bu alandan ekleme yapabilirsiniz. Farklı servis kapanma süresi bulunmuyor ise kargo servis kapanma süresi alanından tanımlama yapılması yeterlidir.
- Randevulu teslimat düzenlemeleri yapılan kargo yöntemlerinde "Randevulu Teslimat Sunuyor" ibaresi yer alacaktır.
- Teslimat saatlerinin siteye yansıması için teslimat bölgelerine ilgili kargoların atanması gerekmektedir. Teslimat bölgelerine kargo ataması yapabilmek için "Bölgesel Kargo" lisansınızın olması gerekmektedir. Bölgelere kargo atama hakkında Bölgesel Kargo makalemizi incelemek için tıklayınız.
- Mağazalarınız üzerinden paket çıkışı sağlamak, mağazanıza özel fiyat ve stok yönetimi tanımlama işlemlerini yapabilirsiniz.
- Mağazalar listesinde sitenizde ekli olan mağaza seçenekleri listelenir. Farklı ürün stoğu, fiyatı veya her mağaza yöneticisi kendisine gelen siparişleri görebilsin istiyorsanız bu alandaki ayarları kullanabilirsiniz.
- Mağaza özelinde fiyat ve stok özelleştirmesi kullanmayacaksanız işlem yapılmasına gerek yoktur.
- Fiyat Alanı : Mağazalara göre farklı fiyatlar gösterebilirsiniz. Ek lisansa bağlı olarak çalışmaktadır. Esnek Fiyat lisansınız var ise kullanabilirsiniz. Tanımlanan SF (Satış Fiyatı) alanlarına bağlı olarak ürün görünürlüğü de bölge bazlı yönetebilirsiniz. Esnek Fiyat makalemizi incelemek için tıklayınız. Ülkelere Göre Ürün Gösterme makalemizi incelemek için tıklayınız.
- Stok Alanı : Mağazalara farklı ürün stokları gösterebilirsiniz. Ek lisansa bağlı olarak çalışmaktadır. Depo Stok lisansınız var ise kullanabilirsiniz. Ülke Bazlı Ürün Stok Kullanımı makalemizi incelemek için tıklayınız.
- Eklediğiniz mağazaları teslimat bölgelerine atayarak hangi bölgeye, hangi mağazadan ürün gönderileceğini belirlemelisiniz.
- Bu şekilde farklı stok ve fiyat kullanımınız varsa teslimat bölgesi seçildiğinde her kullanıcı kendi bölgesindeki fiyat ve stokları görecektir.
- Market modülünüz aktif edildiğinde teslimat bölgelerine "Mağaza" sütunu eklenir.
- Bu sütundan tüm adres kırılımları için mağaza ataması yapabilirsiniz. Eğer mahalle uygulamasını kullanıyorsanız mahalle düzeyine kadar atama yapmalısınız.
- Manuel olarak mağaza tanımlaması yapmak için teslimat bölgesinin düzenleme penceresinde yer alan "Mağaza" seçimini kullanabilirsiniz.
- Ülkelere mağaza atamasını manuel yaptıktan sonra şehir ve ilçeler için toplu işlem ile atama yapabilirsiniz.
- Belirlediğiniz ülkeye ait şehirlere mağaza atamak için "Toplu İşlem" menüsüne tıklayınız.
1. İşlem Tipi : Mağaza ayarlamaları için "Mağaza" seçeneğini seçiniz.
2. Mağaza : Şehirlere atayacağınız mağazayı seçiniz.
3. Bölge : Mağaza atamasının yapılacağı teslimat bölgesini seçiniz.
4. Ülke : Şehirlerine mağaza ataması yapılacak olan ülkeyi seçiniz.
- Şehirlere mağaza ataması sonrasında toplu işlem menüsü ile ilçelere atama yapabilirsiniz. İlçelere mağaza ataması yapmak için "Toplu İşlem" menüsüne tıklayınız.
1. İşlem Tipi : Mağaza ayarlamaları için "Mağaza" seçeneğini seçiniz.
2. Mağaza : İlçelere atayacağınız mağazayı seçiniz.
3. Bölge : Mağaza atamasının yapılacağı teslimat bölgesini seçiniz.
4. Ülke : İlçelerine mağaza ataması yapılacak olan ülkeyi seçiniz.
5. Şehir : İlçelerine mağaza ataması yapılacak olan şehir bilgisini seçiniz. Eğer ilçe bazında farklı mağaza atamaları yapacaksanız tek tek şehir seçerek atama yapabilirsiniz. Seçili ülke altındaki tüm ilçelerde aynı mağaza atanacaksa şehir alanını boş bırakabilirsiniz. Boş bırakıldığında ülkeye bağlı tüm ilçelerde seçtiğiniz mağaza ataması aktif olacaktır.
- Atama yapılmayan bölgelerde bağlı olduğu bir üst adres bölgesine atanan mağaza seçimi baz alınır. Eğer her bölgeye tek mağazadan gönderim sağlıyorsanız sadece ülke bazında veya şehir bazında atamalar yapabilirsiniz. Örneğin; tüm Tükiye'ye tek mağazadan ürün gönderimi varsa sadece ülkeye atama yapmanız yeterlidir.
- Market modülü kullanırken oluşturulan kargoları, teslimat bilgilerini, hangi saat aralığında ne kadar sipariş geldiği vb. bilgileri yönetim paneli üzerinden görebilirsiniz. Eklediğiniz kargo firmalarına ve saatlerine göre oluşan tablodan detaylara ulaşabilirsiniz.
- Sitede Yerel Teslimat Servisi modülü aktif edildiğinde "Teslimat Bölgesi" seçim alanı oluşacaktır.
- Sitede modül aktifken teslimat bölgesi seçimi yapılmadan sipariş verilemeyecektir. Açılan popup üzerinde sipariş vermek istediğiniz il ve ilçe bilgisini seçiniz.
- Modül ayarlarında "Randevulu Teslimat" sistemi için düzenleme yapılmışsa gün ve saat seçimi alanı gelecektir.
- Yapılan teslimat gün ve saat seçimleri sipariş adımında görüntülenebilir ve değişiklik sağlanabilir.