E-ticaret sitenizde Üye Bilgi Alan Yönetimi, yeni üye ve bayi olan kullanıcılardan hangi bilgilerin alınacağını belirlemenizi ve yönetmenizi sağlayan kritik bir özelliktir.
Bu yönetim aracı sayesinde, kullanıcı kayıt formunda ilk aşamada hangi bilgilerin isteneceğini seçebilir, bu bilgileri düzenleyebilir ve bazı bilgileri zorunlu hale getirebilirsiniz.
Üye Bilgi Alan Yönetimi, kullanıcı deneyimini optimize ederek, doğru ve eksiksiz bilgi toplanmasını sağlar.
Bu da müşteri ilişkileri yönetimini ve pazarlama stratejilerini daha etkili kılar.
- "Üyeler > Üye Bilgi Alan Yönetimi" sayfasına tıklayınız.
- Üye Bilgi Alan Yönetimi sayfasında, online mağazanızın arayüzünde bulunan "Üye Kayıt, Bayi Kayıt ve Hesabım" gibi sayfalarda yer alacak form alanlarını yönetebilirsiniz. Kullanıcıların doldurması gereken bilgileri belirleyerek kayıt sürecini özelleştirebilir ve müşteri deneyimini iyileştirebilirsiniz.
- Alan Bilgisi : Seçili form içerisinde tanımlanmış toplam alan sayısını ve bu alanlardan kaçının zorunlu olduğunu görüntüleyebilirsiniz.
- Yeni Ekle : Seçili form içerisine yeni bir alan eklemek için "+" (artı) butonuna tıklayabilirsiniz. Bu sayede form alanlarını ihtiyacınıza göre özelleştirebilirsiniz.
- Sabit Sütunlar : Form içerisine eklenebilecek sabit sütunlardan seçim yapabilirsiniz. İlgili sütunu seçtikten sonra "Kaydet" butonuna tıklayarak işlemi tamamlayabilirsiniz.
- Başlık / Kategori : Form içerisine eklenebilecek başlık sütunlarından seçim yapabilirsiniz. Seçtiğiniz başlığın adını, eklemek istediğiniz bölüme göre özelleştirebilirsiniz. İlgili sütunu seçtikten sonra "Kaydet" butonuna tıklayarak işlemi tamamlayabilirsiniz.
- Özel Alanlar : Mevcut standart alanlara ek olarak, üyelerinizden farklı bilgiler almak için bu özelliği kullanabilirsiniz. Meslek bilgisi, ilgi alanı veya sitenize uygun özelleştirilebilir bilgileri isteyebilirsiniz. Eklenen özel alanlar, yönetim panelinizde üyelerinizin detay sayfasında ek alanlar olarak görüntülenir. Seçtiğiniz başlığın adını ve form içerisindeki veri tipini eklemek istediğiniz bölüme göre şekillendirebilirsiniz. İlgili sütunu seçtikten sonra "Kaydet" butonuna tıklayarak işlemi tamamlayabilirsiniz.
- Ekleme yaptığınız özel alanların ayar simgesine tıklayarak düzenlemeler yapabilirsiniz.
- Alan düzenleme penceresinde başlık, sıra numarası ve zorunluluk durumunu yönetebilirsiniz. "Alan Tipi" listesinden kullanıcılardan almak istediğiniz veriye uygun seçim yapınız. Yaptığınız seçime uygun olarak "Seçenekler" bölümünden tanımlama yapabilirsiniz.
- Alan tipi bölümünde;
- Metin Kutusu, seçilirse kullanıcıların yazı yazabileceği bir kutucuk açılacaktır.
- Metin Alanı, seçilirse daha küçük bir metin kutusu açılacaktır.
- Seçenek Butonu, seçilirse seçim butonları ekleyebilirsiniz. Bunun için seçenekler bölümüne maddeleri girip noktalı virgül ile ayrımlarını sağlayabilirsiniz. En son maddeden sonra noktalı virgül eklenmemelidir.
- Açılan Kutu, seçenek düğmesindeki işlem ile aynıdır ancak seçenekler açılan bir menü içerisinde gösterilir.
- Onay Kutusu, çoklu seçeneklere sahip formlar için idealdir. Kullanıcınızın yalnızca bir seçimi varsa, seçenek düğmeleri daha kullanışlıdır.
- Not, kullanıcıların değiştiremeyeceği, sizin herhangi bir uyarıyı belirtmek üzere yazdığınız içeriğin gösterimidir.
- Dosya Alanları : Kayıt olan kullanıcılardan form ile dosya yüklenmesi istenen işlemlerde aktif edilerek kullanılabilir.
- Form Önizlemesi : Eklediğiniz alanlar ve yaptığınız düzenlemeler sonucunda oluşan formun kullanıcılara nasıl görüneceğini önizleyebilir ve deneyimleyebilirsiniz. Bu sayede, form düzeninizi kontrol ederek gerekli iyileştirmeleri yapabilirsiniz.
- Önizlemede gösterilen form görünümü genel bir tasarımı yansıtmaktadır. Kullandığınız temaya bağlı olarak farklılıklar oluşabilir. Gerçek kullanıcı deneyimini görmek için mağaza arayüzünüzde test etmeniz önerilir.
- Sürükle bırak mantığı ile form alanlarının sıralamasını değiştirebilirsiniz.
- Düzenle : Form alanlarıyla ilgili düzenleme yapmak için ayar simgesine tıklayabilirsiniz. Bu sayede alanları özelleştirebilir, zorunluluk durumlarını değiştirebilirsiniz.
- Açılan form düzenleme penceresinde;
- Alan Adı : Alan seçeneğinin ismini değiştirebilirsiniz.
- Sıra No : Alan seçeneğinin form üzerinde görüntüleneceği sıralamayı belirleyebilirsiniz.
- Zorunlu : Her alan tipi için, kullanıcıların form üzerindeki seçim zorunluluğunu yönetebilirsiniz. Bu sayede hangi alanların doldurulmasının gerekli olduğunu belirleyerek form yapınızı özelleştirebilirsiniz.
- Gizle : Form içerisine tanımlanan alanları kaldırmak için "Gizle" butonuna tıklayabilirsiniz. Gizlenen alanlar, sitenizde kullanıcılara gösterilmeyecektir.
- Form alanında "Bayi Kayıt" seçerek, bayi kullanıcılarından talep edilmesi gereken bilgileri yukarıdaki seçenekleri kullanarak düzenleyebilirsiniz. Bu sayede, bayi kayıt formunu işletmenizin ihtiyaçlarına uygun hale getirebilirsiniz.
- Form alanında "Hesabım" seçerek, sitenize kayıt olan kullanıcıların daha sonra erişip düzenleyebileceği alanları yukarıdaki bilgileri baz alarak yönetebilirsiniz. Bu sayede, kullanıcı deneyimini iyileştirerek gerekli bilgilerin güncellenmesini kolaylaştırabilirsiniz.