E-ticaret sitelerinde kategori sayfası ayarları, kullanıcı deneyimini ve satış performansını doğrudan etkileyen önemli unsurlar arasındadır.
Kategori sayfalarında bulunan özellikleri ayarlar üzerinden düzenleyerek, ürünlerin daha kolay bulunabilir olmasını ve müşterilerin alışveriş deneyimlerinin iyileştirilmesini sağlayabilirsiniz.
Örneğin, kategori sayfalarında filtreleme seçeneklerini optimize etmek, kullanıcıların istedikleri ürünleri hızlıca bulmalarına yardımcı olur.
Aynı zamanda, kategori sayfası düzenini ve ürün sıralama kriterlerini belirleyerek, en popüler veya yeni ürünlerin öne çıkmasını sağlayabilirsiniz.
- "Ayarlar > Genel Ayarlar" sayfasına tıklayınız.
- "Kategori Ayarları" sekmesine tıklayınız.
- Fotoğrafı Olmayan Ürünlerin Fotoğrafı : Sitenize eklenen ürünlerin henüz görseli yok ise ve sitede ürünü yayınlamak istiyorsanız, bu ayardan bilgilendirme amaçlı ürün görselinin hazırlandığına dair resim ekleyebilirsiniz. Hiç resmi olmayan ürünlerde buradan eklediğiniz görsel görünecektir. Ürüne kendi görsellerini eklediğinizde otomatik kalkacaktır.
- En Yeni Ürünler Otomatik Oluşsun : Yeni ürünler bloğunda, ürünlerin sistem tarafından otomatik sıralanmasını istiyorsanız aktif edebilirsiniz. Ürünler kayıt tarihlerine göre sıralanacaktır.
- En Çok Satılan Ürünler Otomatik Oluşsun : En çok satılan ürünler bloğunda, ürünlerin sistem tarafından otomatik sıralanmasını istiyorsanız aktif edebilirsiniz. Ürünler toplam satış sayılarına göre sıralanacaktır.
- Bir Sayfada Çıkan Ürün Sayısı : Ürün listeleme (kategori) sayfalarında, sayfalama yapısı kullanılırken her sayfada toplam kaç ürün görüneceğini belirleyebilirsiniz. Ürün liste bloklarında ek olarak "Tasarım > Tema Yönetimi > Özelleştir > Gelişmiş > Blok Yönetimi > Ürün Liste" bloğunun düzenleme penceresinden de gösterilecek ürün adedi ayarı düzenlenmelidir.
- Fotoğrafı Olmayan Ürünlerin Görünme Durumu : Resimsiz ürünlerin kategori sayfalarında görüntülenme durumunu yönetebilirsiniz.
- Değişiklik Yapılmasın : Ürün sıralamasına müdahale edilmemesini sağlar.
- Listeleme Sayfasında En Sonda Gelsin : Kategori sayfasında resimsiz ürünlerin en sonda gelmesini sağlar.
- Listeleme Sayfasında Hiç Görünmesin : Kategori sayfalarında resimsiz ürünlerin gösterilmemesini sağlar.
- Site Tarafında Üye Grubuna Göre Ürün Görünme Özelliği : Yönetim panelinden oluşturduğunuz üye gruplarına farklı ürün gösterimleri yapmak için bu ayarı aktif etmelisiniz. Ayar aktif edildiğinde ön tanımlı olarak ziyaretçi grubuna tüm ürünler aktif gösterilir. Grup Göster/Gizle makalemizi incelemek için tıklayınız.
- Katalog Görünümünde Anlık Ürün Fotoğrafı Yükleme : Kategori sayfalarına tıklandığında ürünlerde lazyload sisteminin aktif olması için ayarı aktif etmelisiniz. Ayar aktif edildiğinde sadece ekranda görünen resimler yüklenir, diğer resimler sayfa kaydırıldıkça yüklenmeye devam eder. Böylece sayfalarınız daha hızlı yüklenir ve trafikten tasarruf edilir.
- Katalog Görünümünde Anlık Ürün Fotoğrafı Yükleniyor Resmi Belirleme : Lazyload sistemi aktif edildiğinde sayfada görünmeyen ve yüklenmeyi bekleyen görseller için yükleniyor resmi ekleyebilirsiniz. Resimler yüklenene kadar eklediğiniz bu görsel görünecektir.
- Ürün Liste Sayfasında Yorum Değerlendirme Görünsün : Kategori sayfalarında, ürünlere yorum yapılırken verilen değerlendirme yıldızlarının görünmesi için aktif edebilirsiniz.
- Sıralamada Stokta Olmayan Ürünler Sonda Gelsin : Sitenizde stoğu olmayan ürünleri de tükendi olarak gösterebilirsiniz. Bu gösterim yapısında kategori sayfalarında stoksuz ürünlerin en sonda gelmesi için ayarı aktif edebilirsiniz.
- Pasif Yapılan Kategoriye Bağlantı Üzerindende Erişilemesin : "Ürünler > Tanımlar > Kategoriler" sayfasından pasife alınan bir kategoriye link olarak da ulaşılmasını istemiyorsanız ayarı aktif etmelisiniz. Ayar aktif edildiğinde pasif kategoriler üzerinden kampanyalarınız varsa sorun yaşanılabilir. Ayar pasifken ilgili kategorilere link üzerinden ulaşılabilir.
- Google Feedde Ürün Linklerinde Dil Eklensin : Aktif edildiğinde gelen linklerde herhangi bir dil değişikliği yapılmadan gösterilir.
- Ürün Feedleri Ana Görsel Alanı : Ürün feed linklerinde görünecek ürün görsellerini ek bilgilerden çektirebilirsiniz.
- Filtre Bloğunda Gözükecek En Fazla Filtre Grubu Sayısı : Kategori sayfalarında kaç tane farklı filtre grubunun gösterilebileceğini belirler.
- Yeni Ürünleri Manuel Sıralama İle Yönet : Aktif edildiğinde yeni ürünlerin sıralaması kayıt tarihine göre değil manuel sıralama ile yönetilir.
- Yeni Ürün Oluşturulurken; Yeni Ürün Manuel Sıralama Alanına Oluşturulduğu Tarihi Zaman Damgası Olarak Kaydet : Aktif edildiğinde yeni ürünlerin manuel sıralama alanına, ürün oluşturulma tarihini ekler.
- Yeni Ürün Etiketinin Kaldırılacağı Gün : Ürünlere eklenen yeni etiketinin kaldırılacağı gün sayısını belirleyebilirsiniz. Yazdığınız gün sayısı dolduğunda yeni etiketi kaldırılacaktır.
- Ürün Bazında Farklı Puan Kazanma : Ürün bazında farklı puan kazanma ve kazanılan puanlar ile hediye ürün alma vb kullanımlar için ayarı aktif etmelisiniz. Ürün Bazında Puan Kullanımı makalemizi incelemek için tıklayınız.
- Sayfalama Gösterim Ayarı : Kategori sayfalarında ürünleri sayfa mantığı ile gösterirken, kullanılan sayfa numaralarının görünümünü yönetebilirsiniz. "Standart" kullanımda sayfa numaraları ardışık olarak devam etmektedir. "Logaritmik" kullanımda sayfa numaraları logaritmik olarak dağıtılmaktadır. Sayfalama önceki ve sonraki sayfalama değerleri ile bağlantılı olup, Google robotlarının daha kolay indeksleyeceği bir yapı oluşturmaktadır.
- Dinamik Ürün Yükleme Daha Fazla Göster Butonu Aktif : Dinamik ürün yükleme özelliği aktifken oluşan sayfa numaralı (https://www.siteadi.com/elektronik?ps=2) linkler açıldığında önceki ürünlerinde görünmesini sağlayabilirsiniz. Ürün liste sayfasının üst alanında da daha fazla göster butonunun görüntülenmesi için ayarı aktif edebilirsiniz.