Google Ads, Google'ın reklam hizmetidir ve işletmelerin çevrimiçi varlıklarını büyütmelerine yardımcı olur.
Google Ads, reklamverenlere arama sonuçları, web siteleri, mobil uygulamalar ve diğer içerik ağları üzerinde reklam yayınlama imkanı sunar.
Hedef kitleye özelleştirilmiş reklamlar oluşturabilir, bütçenizi yönetebilir ve reklam performansınızı ölçebilirsiniz. Bu platform, reklamverenlere potansiyel müşterilere daha kolay ulaşma ve marka bilinirliğini artırma fırsatı sunar.
Dönüşüm izleme, müşteri reklamınızı tıkladıktan sonra ne olduğunu, yani ürün satın alıp almadığını, bültene kaydolup olmadığını, işletmenizi arayıp aramadığını veya uygulamanızı indirip indirmediğini gösteren ücretsiz bir araçtır.
Değerli olarak tanımladığınız bir işlemin müşteri tarafından gerçekleştirilmesine dönüşüm adı verilir.
Google Ads uygulaması, ücretsiz bir uygulamadır.
T-Soft Apps web sitemizden veya yönetim panelinizde "Bölümler > Uygulama Marketi" sayfasından kurulumu sağlayabilirsiniz.
Bu uygulama, kurulumu tamamlandığında "Ayarlar > İzleme Kodları" sayfasında kod oluşturur.
Uygulama içeriğinde Google Ads hesabınızdan alacağınız bilgileri ekleyiniz.
Bilgileri ekledikten sonra sözleşmeyi onaylayarak uygulamayı yükleyebilirsiniz.
- Conversion ID : ID bilgisi olarak ads hesabınız içerisinden "Dönüşüm Kimliği" bilgisini ekleyiniz.
- Conversion Label : Label bilgisi olarak ads hesabınız içerisinden "Dönüşüm Etiketi" bilgisini ekleyiniz.
GOOGLE ADS DÖNÜŞÜM BİLGİLERİ ALMA
Uygulamaya eklenecek bilgileri almak için Google Ads hesabınıza giriş yapınız. Hesabınızda aşağıdaki adımları takip ederek ilgili kodları alınız ve uygulamaya ekleyiniz.
- Etiketlerin oluşması için, Ads üzerinde dönüşüm oluşturmuş olmanız gerekmektedir.
- Google Ads hesabınızda "Hedefler > Dönüşümler > Özet" sayfasına tıklayınız.
- Dönüşümler sayfasında etiket almak istediğiniz yeni bir dönüşüm oluşturabilir veya daha önce eklenmiş olan bir dönüşüm seçeneğine tıklayınız.
- Dönüşüm işlemi içerisinde "Etiket Ayarları" alanına tıklayınız.
- "Etiketi Kendiniz Yükleyin" seçeneğini seçiniz.
- "Google Etiketi" alanından "AW-" ile başlayan kodu alarak uygulama içerisindeki "Conversion ID" alanına ekleyiniz.
- "Etkinlik Snippet'i" alanından AW- ile başlayan koddan sonra gelen label bilgisini alarak uygulama içerisindeki "Conversion Label" alanına ekleyiniz.