GTAG, e-ticaret sitelerinde kullanılan önemli bir araçtır. Bu araç, sitenin trafiğini ve kullanıcı etkileşimlerini izlemek, ölçmek ve analiz etmek için kullanılır.

GTAG, çeşitli etiketleri ve takip kodlarını yönetmek için kullanıcı dostu bir platform sunar.

Bu sayede, e-ticaret siteleri, kullanıcı davranışlarını daha iyi anlayarak pazarlama stratejilerini optimize edebilir, dönüşümleri artırabilir ve kullanıcı deneyimini geliştirebilir.

Bu uygulama kurulduğu takdirde, mükerrer kod oluşmaması için bu entegrasyonları sağlayan diğer uygulamalar ve manuel kodların kaldırılması gerekmektedir.

Global Site Etiketi, Google'ın site ölçümü ve dönüşüm izleme etiketlemeyi daha basit hale getirir.

Bu sayede, etiketleri kolayca uygularken daha fazla kontrol sahibi olursunuz. Gtag.js kodunu kullanarak, yayınlanan en yeni dinamik özelliklerden ve entegrasyonlardan yararlanabilirsiniz.

Slide Adımları

T-Soft Apps web sitemizden veya yönetim panelinizde "Bölümler > Uygulama Marketi" sayfasından yükleyerek kurulumu sağlayabilirsiniz.

Uygulamayı yüklediğinizde bilgilerinizi girebileceğiniz uygulama içeriği alanı açılacaktır. 

Bilgilerinizi ekledikten sonra sözleşmeleri onaylayarak "Yükle" butonuna tıkladığınızda uygulamanız çalışacaktır.

Bu uygulama, kurulumu tamamlandığında "Ayarlar > İzleme Kodları" sayfasında kod oluşur.

1. Google Analytics 4 Kimliği (G-XXXXXXXXXX) : Analytics güncel ölçüm kimlikleri, son güncellemeleri sonucunda "G-" ile başlayan kodlardan oluşmaktadır. Analytics'de ölçüm kimliğiniz "G-" ile başlıyorsa bu alana eklemelisiniz. "G-" ile başlamıyorsa bu alan boş bırakılmalıdır.

2. Google Universal Analytics (UA-XXXXX-Y) : Önceden açılmış ve hala kullandığınız analytics hesabınız varsa ölçüm kimliğiniz "UA-" ile başlıyor olabilir. Ölçüm kimliğiniz "UA-" ile başlıyorsa bu alana ekleyebilirsiniz. Eğer "UA-" ile başlamıyorsa bu alanı boş bırakmalısınız.

3. Google ADS Dönüşüm Kimliği (AW-XXXXXX ile başlar) : Google Ads hesabınızda yer alan dönüşüm kimliğini ekleyiniz.

4. Google Adwords Dönüşüm Etiketi : Google Ads hesabınızda yer alan dönüşüm etiketini ekleyiniz.

5. Gönderilecek Tutarların Para Birimi : Google Ads ile reklam çıkarken kullanılacak para birimi olarak "Sipariş Para Birimi" veya "Mağaza Para Birimi" seçeneklerini kullanabilirsiniz.

6. Dönüşüm Gelirleri KDV Dahil Mi? : Reklam dönüşüm gelirlerinin kdv dahil/hariç durumunu seçebilirsiniz.

7. Ürün Feed ID Bilgisi : Google'a reklam için gönderilecek ürünlerde kullanılacak ürün benzersiz kod türünü seçebilirsiniz. T-Soft altyapısı ile ürünlerde benzersiz olan "ID" ve "Webservis" kodlarından birisini seçebilirsiniz.

8. Üye Bilgileri Gönderilsin Mi? : Üyelere ait bilgilerin aktarım durumunu yönetebilirsiniz.

9. Optimize Kimliği : Google Optimize, web sitesi ve açılış sayfalarının iyileştirilmesine yardımcı olmak için Google Analytics ve Google Ads ile entegre edilen bir A/B test ve analiz platformu olarak ifade edilebilir. Bu süreçte Optimize sayesinde sayfa düzeni ve harekete geçirici mesajlar gibi pek çok alanda kullanıcılar/ziyaretçiler için en iyi olanı/en çok tercih edileni öğrenmek oldukça pratik bir hale getirilmiştir. Google Optimize için kimlik bilgisini alarak ekleme yapabilirsiniz. 

10. Sözleşmeleri okuduktan sonra onaylayınız ve "Yükle" butonuna tıklayınız. Uygulama yüklendiğinde başarılı bilgisi gelecektir.  Yüklenen uygulamalara sağ menüde yer alan "Uygulamalarım" sekmesinde kısayol olarak ulaşabilirsiniz.


ANALYTICS HESABI AÇMA VE AKIŞ OLUŞTURMA

Daha önceden kullandığınız bir analytics hesabınız yoksa öncelikle hesap oluşturmalı ve daha sonra bilgileri almalısınız.

Slide Adımları

1. Hesap oluşturmak için Google Analytics sayfasına gidiniz. Google Analytics sayfasında "Ölçüme Başla" butonuna tıklayınız.

2. Açılan "Hesap Kurulumu" adımında bir hesap adı ekleyiniz. "Hesap Verilerinin Paylaşım Ayarları" alanından analytics verileri için gerekli onayları işaretleyiniz ve "İleri" butonuna tıklayınız.

3. "Mülk Oluşturma" adımında, "Mülk Adı", "Saat Dilimi" ve "Para Birimi" seçimlerinizi yapınız.

4. "İşletmeniz Hakkında" adımında sitenize ait bilgilerin seçimlerini ve almak istediğiniz dönüşüm verilerini seçerek "Oluştur" butonuna tıklayınız.

5. "İşletmeniz Hedefleri" adımında sitenize ait bilgilerin seçimlerini ve almak istediğiniz dönüşüm verilerini seçerek "Oluştur" butonuna tıklayınız.

6. Açılan onay penceresinde ülke seçimi yaptıktan sonra Google Analytics sözleşmelerini onaylayarak "Kabul Ediyorum" butonuna tıklayınız.

7. Hesap oluşturma adımlarını tamamladığınızda Analytics hesabınıza yönlendirilirsiniz.  Analytics hesabınızda kodları oluşturmak için açılan sayfada "Web" seçeneğiniz seçiniz.

8. Veri akışı oluşturma sayfasında "Web Sitesi URL" ve "Akış Adı" alanlarını sitenize uygun olarak doldurunuz. Daha sonra "Akış Oluştur" butonuna tıklayınız.

9. Oluşturduğunuz akış detayı içerisinde kullanmanız gereken kodlar yer almaktadır. "Akış Kimliği" ve "Ölçüm Kimliği" kodlarını not alarak Gtag.js uygulamamıza ekleyebilirsiniz.

 

ANALYTICS HESABINIZ VARSA AKIŞ BİLGİSİ ÖĞRENME

Daha önceden oluşturduğunuz analytics hesabınız ve akışınız varsa onları kullanmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

Slide Adımları

1. Analytics hesabınıza giriniz ve anasayfada yer alan "Yönetici" seçeneğine tıklayınız.

2. Açılan yönetici sayfasında "Veri Akışları" seçeneğine tıklayınız.

3. Veri Akışları sekmesinde "Web" seçeneğine tıklayınız ve kullanılacak akışı seçiniz.

4. Akış detayı içerisinde kullanmanız gereken kodlar yer almaktadır. "Akış Kimliği" ve "Ölçüm Kimliği" kodlarını not alarak GTAG uygulamamıza ekleyebilirsiniz.

 

GOOGLE ADWORDS DÖNÜŞÜM KİMLİĞİ VE DÖNÜŞÜM ETİKETİ

Tarayınızda Google Ads hesabınıza giriş yapınız. Hesabınızda aşağıdaki adımları takip ederek ilgili kodları alınız ve uygulamaya ekleyiniz.

Slide Adımları

1. "Araçlar ve Ayarlar" menüsüne tıklayınız. 

2. Açılan menüde "Ölçüm > Dönüşümler" sayfasına tıklayınız.

3. "Yeni Dönüşüm İşlemi" butonuna tıklayın.

4. "Web Sitesi" dönüşüm türünü seçiniz.

5. Dönüşümlerin alınacağı site linkini yazınız ve "Tara" seçeneğine tıklayınız.

6. Tarama sonrasında dönüşüm işlemi eklemelisiniz. "Dönüşüm Hedefi" seçiniz ve bilgileri doldurunuz. "Ekle" butonuna tıklayınız.

7. "Manuel Olarak Dönüşüm İşlemi Ekleyin" seçeneğine tıklayınız.

8. Hedef seçim alanından kategori seçiniz.

9. Dönüşüme bir isim veriniz.

10. "Değer" alanından "Her Dönüşüm İçin Aynı Değeri Kullan" seçeneğini işaretleyiniz. "Tamam" butonuna tıklayınız.

11. "Kaydet ve Devam Et" butonuna tıklayınız.

12. "Talimatları Web Yöneticinize E-Postayla Gönderin" seçeneğine tıklayarak oluşan kodların iletilmesini sağlayabilirsiniz. E-posta yerine ads panelinden kodları görüntülemek için sonraki adımları takip edebilirsiniz.

13. "Tamam" butonuna tıklayınız.

14. Eklenen dönüşüm listeye eklenecektir. Dönüşüm adına tıklayınız.

15. "Etiket Ayarları" alanından etikete tıklayınız.

16. "Google Etiket Yöneticisi'ni Kullan" seçeneğine tıklayınız.

17. Açılan talimatlarda "Dönüşüm Kimliği" ve "Dönüşüm Etiketi" kodları yer almaktadır. Bu kodları GTAG uygulamasına tanımlayarak kullanabilirsiniz. "Dönüşüm Kimliği" kodunu GTAG uygulamasına eklerken başına "AW-" ekleyiniz.