FACEBOOK DÖNÜŞÜMLER API

Facebook Dönüşümler API'si, pazarlama verileriniz ile reklam hedeflemesini optimize etmeye, eylem başına ücreti azaltmaya ve sonuçları ölçmeye yardımcı olan Facebook sistemleri arasında doğrudan bağlantı oluşturmak için tasarlanmıştır.

Dönüşüm API'si, reklam verenlerin web etkinliklerini sunucularından doğrudan Facebook'a göndermesine olanak tanır. Sunucu olayları bir piksele bağlıdır ve tarayıcı pikseli olayları gibi işlenir. Bu, sunucu olaylarının ölçüm, raporlama ve optimizasyonda tarayıcı piksel olaylarıyla aynı şekilde kullanıldığı anlamına gelir.

Dönüşümler API'si ile:

- Geliştirilmiş bağlantının sonucu olarak eylem başına ücretinizi azaltabilirsiniz. 

- Müşteri yolculuklarında sonradan gerçekleşen eylemler için reklamları optimize edebilirsiniz. 

- Ölçümleri iyileştirebilirsiniz. 

- Artırılmış olay eşleştirmesiyle eylem başına ücretinizi azaltabilirsiniz. 

- Veri kontrolünü artırabilirsiniz. 

Slide Adımları

Facebook Dönüşümler API, ücretsiz bir uygulamadır.

T-Soft Apps web sitemizden veya yönetim panelinizde "Bölümler > Uygulama Marketi" sayfasından yükleyerek kurulumu sağlayabilirsiniz.

Bu uygulama, kurulumu tamamlandığında "Ayarlar > İzleme Kodları" sayfasında kod oluşturur.

Facebook Dönüşümler API uygulaması yalnızca IOS cihazlardaki dönüşüm bilgileri için kullanılabilmektedir.

Apple’ın yayınladığı IOS 14 sürümü ile birlikte Apple kullanıcıları dönüşümlerdeki piksel verilerine yansımamaktadır. Bu kullanıcıların da sayılarak doğru dönüşüm verilerini elde edebilmeniz için Facebook Conversion API kullanımı geliştirilmiştir.

Uygulama içerisinde Facebook üzerinden aldığınız bilgileri eklemelisiniz.

Bilgilerinizi tanımladıktan sonra sözleşmeyi onaylayarak uygulamayı yükleyebilirsiniz.

- Erişim Jetonu : Facebook Business hesabında oluşturduğunuz piksel içerisinde erişim jetonu oluşturarak bu alana ekleyiniz.

- Facebook Piksel Kimliği : Facebook Business hesabında oluşturduğunuz piksel kimliğini ekleyiniz.

- Ürün ID Olarak Gönderilecek Değer : Facebook gönderilen ürün xml dosyasında ürünler hangi seçenek ile eşleştirilmişse onu seçmelisiniz.

- Dönüşüm Gelirleri KDV Dahil Mi? : Dönüşüm gelirleri kdv dahil/hariç olma durumunu seçebilirsiniz.

- Üye Bilgileri Gönderilsin Mi? : Üye bilgilerinin dönüşüm pikseline gönderilme durumunu seçebilirsiniz.

- Test Etkinlik Kodu : Bu alana piksel üzerinden alınan "TEST" ile başlayan kod eklendiğinde canlı olarak Facebook panelinde eventler listelenecektir. Sitenizde tüm eventler etkinlik kodu yeniden kaldırılana kadar Facebok konsoluna yansır. Test işlemleri bittiğinde etkinlik kodunun uygulama içerisinden kaldırılması gerekmektedir. Test kodunu almak için "Olay Yöneticisi > Veri Kaynakları > Pikseller" alanından ilgili piksel kodunu seçiniz. Piksel içerisinde "Olayları Test Edin" seçeneğine tıklayınız. "Sunucunuzun Olaylarının Doğru Şekilde Ayarlandığını Onaylayın" sekmesinde test kodu yer almaktadır.

 

Facebook Piksel Kimliği ve Erişim Jetonu Alma

- Piksel kimliği ve erişim jetonu almak için Facebook Business Manager hesabınıza giriş yapınız. Menüden "Olay Yöneticisi" sekmesine tıklayınız.

- Daha önce oluşturulan bir pikseliniz var ise veri kaynaklarından onu seçerek devam edebilirsiniz. Pikseliniz yok ise "Veri Kaynaklarını Bağlayın" seçeneğine tıklayınız.

- "Web" seçeneğini seçiniz ve "Bağla" butonuna tıklayınız. Piksel için isim tanımlayınız ve "Oluştur" butonuna tıklayınız. Web sitenizin linkini tanımlayın ve işlem sürecini takip ediniz.

- Pikseliniz oluştuğunda veri kaynakları arasında yer alacaktır. Erişim jetonu almak için piksel hesabınızda "Olay Yöneticisi > Veri Kaynakları > Pikseller" seçeneğine tıklayınız. "Ayarlar" sekmesinde "Dönüşümler API’si > Erişim Jetonu Oluşturun" seçeneğine tıklayınız. 

- Gelen erişim jetonunu kopyalayınız ve uygulamaya ekleyiniz.

- Pikseliniz oluştuğunda veri kaynakları arasında yer alacaktır. Kullanmak istediğiniz piksele tıklayınız ve "Ayarlar" sekmesini açınız. "Veri Seti Kodu" adı altında yer alan kodu kopyalayarak web sitenizde ilgili alana ekleyiniz.

- Facebook piksel oluşturma adımları için Facebook Piksel Oluşturma yardım merkezinden destek alabilirsiniz.

 

NOT : IOS cihaz ve tarayıcı verilerinde kayıp yaşanmaması için hem Facebook pixel hemde dönüşümler apisi aynı anda kurulmalıdır.

Bu durumda mükerrer data oluşmasını önleyen olay tekilleştirme durumu devreye girecektir.

Böylece hem Facebook pixel hemde dönüşümler apisi aynı anda çalışıp olay sonunda tekilleştirip business paneline yansıyacaktır. Verileriniz daha sağlıklı ve kontrollü şekilde business panelinizde toplanacaktır.