İADE AYARLARI VE İADE BAŞVURUSUNDA BULUNMA

E-Ticaret siteniz üzerinden yapılan satışlar için kullanıcılara iade imkanları sunabilirsiniz.

Siparişler teslim edildikten sonra sizin belirlediğiniz gün çerçevesinde iade edilebilecektir.

İade işlemleri ek lisansa bağlı olarak çalışmaktadır.

Lisansınız var ise, aktif ettirmek için destek ekibimize talep oluşturabilirsiniz. Lisansınız yok ise satış temsilciniz ile görüşerek detaylı bilgi alabilirsiniz.


İade Genel Ayarlar

İade işlemlerinin siteden yapılabilmesi için öncelikle iade gün sayısı, gönderi kodu kullanma, tutar belirleme vb ayarları belirlemelisiniz.

İade ilgili ayarlar için "Ayarlar > Genel Ayarlar " sayfasına tıklayınız.

İade ayarları sayfasının ayrı bir menüsü bulunmamaktadır. Genel ayarlar sayfasındaki arama alanına "iade" yazarak filtreleyebilirsiniz.

iade2.png (55 KB)

1. İade Et Ekranında Kredi Kartına İadesinide Gerçekleştir Checkbox Seçili Gelsin : Kredi kartı siparişleri için sanal pos iade lisansınız var ise, panel üzerinden karta direk iade işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Bu ayar aktif olduğunda kredi kartı ile gelen siparişlerin, iade penceresinde sanal pos iade seçeneği seçili olarak ön tanımlı gelecektir.

iade4.png (35 KB)

2. İade Gönderileri, Gönderilen Depoya Yapılsın : Ürünlere depo bilgisi tanımlayarak ve siparişin kargo işlemlerini yaparken depo seçimi yaparsanız, iade işleminde de gelen ürünün ait olduğu depoya iadesini gerçekleştirebilirsiniz.

3. İade Kargo Gönderi Kodu Oluşma Zamanı : Yönetim panelinde entegrasyon ile kullandığınız kargo firmaları ile iade anlaşmanız varsa, iade talebi esnasında kullanıcılara "İade Kargo Kodu" oluşmasını sağlayabilirsiniz. Bunun için "Siparişler > Kargo Yönetimi" sayfasından kullanacağınız kargoya ait "Entegrasyon Ayarları" alanına iade entegrasyon bilgilerini girmeli ve "İade Kabulü" seçeneğini aktif etmelisiniz. Birçok kargo firması için "İade WS Kullanıcı Adı" ve "İade WS Şifre" alanlarını doldurmanız yeterlidir.

iade3.png (60 KB)

4. İade Süresi Başlangıç Zamanı : Üyelerin siparişler için ne zaman iade talebinde bulunabileceğini belirleyebilirsiniz. Sistem alt yapısı olarak genellikle "Teslim Tarihi" baz alınmaktadır. Teslim tarihine kadar kullanıcılar siparişleri iptal edebilsin isterseniz "Siparişler > Sipariş Süreçleri > İptal Onayı(Müşteri İptal Etti)" sürecini aktif etmelisiniz. Sipariş süreci teslim edildi yapılana kadar iptal işlemi, teslim edildikten sonra ise, iade işlemi yapılabilecektir.

iade5.png (33 KB)

iade6.png (33 KB)

5. İade Tutarı Manuel Girilebilsin : Yönetim panelinde iade işlemi gerçekleştirirken iade tutarını manuel belirlemek istiyorsanız ayarı aktif edebilirsiniz. Ayar pasif iken iade edilecek ürünler seçildiğinde tutar otomatik hesaplanmaktadır.

iade7.png (32 KB)

6. Sipariş İade Süresi (Gün) : Sipariş teslim edildikten sonra kaç gün içerisinde iade edilebileceğini bu ayar ile belirleyebilirsiniz. Bu alana yazdığınız gün sayısı dolduğunda siparişlerim sayfasından kullanıcılar iade talebi oluşturamazlar. 

iade8.png (24 KB)


İade Kargo Ayarları

Yönetim paneli üzerinde kullanacağınız kargo firması/firmaları için entegrasyon lisansınız varsa, iade işlemlerinde kod oluşturma işlemleri gerçekleştirilebilir.

Aynı zamanda kargo firmasıyla da iade anlaşmanız bulunmalıdır.

Bu koşullar sağlanıyor ise "Siparişler > Kargo Yönetimi" sayfasından kargoya ait, iade ayarlarını düzenleyebilirsiniz.

1. Entegrasyon ayarlarından iade bilgilerini girmelisiniz. Bu alan kargo firmalarına göre değişiklik göstermektedir. Bilgileri kargo firmanızdan alabilirsiniz. 

iade3.png (60 KB)


2. İade bilgileri tanımladığınız kargo firması için "İade Kabulü" seçeneğini aktif etmelisiniz. İade alt yapısı sunmayan kargo firmalarında bu alan boş olarak gelmektedir. İade entegrasyonu olan firmalarda ise aktif/pasif durumlarını yönetebileceğiniz seçenekler sunulmaktadır.

iade9.png (23 KB)


İade Başvurusunda Bulunma

Yukarıda anlatılan işlemleri tamamladıysanız, sitenizden alışveriş yapan her kullanıcı iade talebinde bulunabilir.

Üyelikli ve üyeliksiz siparişler için iade alanları farklı sayfadadır.

1. Üyelikli Sipariş İadesi

Siparişi veren kullanıcı sitenize üye ise, üye girişi  yaparak "Hesabım > Siparişler" sayfasından iade işlemlerini gerçekleştirebilir.

Siparişlerim sayfasında ilgili siparişi bularak "İade" butonuna tıklayınız.

iade10.png (33 KB)

İade formunda ilgili alanların doldurulması gerekmektedir.

1. İade Ürün Seçimleri : Sipariş içerisinde bulunan ürünlerden tamamını veya sadece istenilen ürünleri seçerek iade yapılabilir. Ürün özelinde iade açıklaması eklenebilir.

2. Kullanıcı Bilgileri : Siparişi veren kullanıcı bilgileri yer almaktadır. Ön tanımlı olarak üye bilgileri gelecektir, istenirse düzenleme yapılabilmektedir. İade işlemi iban üzerinden yapılacaksa bu alandan bilgiler iletilmelidir.

3. Kargo Firması : İade anlaşmanızın bulunduğu kargo firmaları listelenecektir. Kullanıcı arasından istediği firmayı seçebilir.

4. Ödeme Tipi : İade sonrasında ücretin hangi yöntem ile ödenmesini istediğini kullanıcı seçebilir. "Ücret İadesi", "Hediye Çeki" ve "Puan" seçenekleri arasından seçim yaparak iade ücretini çeşitli şekillerde talep edebilir.

5. Güvenlik Kodu : İade formunun doldurulduktan sonra gönderilebilmesi için güvenlik kodu alanının girilmesi gerekmektedir.

6. Resim Ekle : Üyeler iade ürününe ait, resim ekleyebilirler. 

7. İade Formunu Gönder : Form işlemleri tamamladıktan sonra iade talebinin siteye iletilmesi için formu gönder butonuna tıklanmalıdır. Tıklandığında kargo firması ile iade anlaşması var ise referans kodu iletilecektir. İade anlaşmanız yok ise, iade talebinin alındığına dair bilgilendirme verilecektir. Kullanıcı kargo firmasına giderek firma adına direk ürünü gönderebilir. 

iade12.png (51 KB)


2. Üyeliksiz Sipariş İadesi

Üyeliksiz tamamlanan siparişlerin iadesi, kullanıcıya ait bir hesap olmadığı için siparişlerim sayfasından yapılamamaktadır.

Üyeliksiz sipariş veren kullanıcılar iade ve iptal taleplerini "Üye Sipariş Takip Sayfası" üzerinden yapabilmektedir.

Sayfaya girildiğinde sipariş numarası ve mail adres bilgisi ile sipariş sorgulaması yapılmalıdır.

iade13.png (50 KB)

Sorgulama sonrasında siparişe ait bilgiler listelenecektir. Bu alandan iade et butonu ile iade penceresine ulaşılabilmektedir.

iade14.png (149 KB)


İade et penceresi üyelikli sipariş iadesindeki ile aynı formu açar. 

Yukarıdaki form bilgileri ile aynı şekilde doldurularak iade talebi oluşturulabilir.

iade15.png (98 KB)

Firma ürünü teslim aldığında Siparişler > İadeler sayfasından iade durumunu düzenleyebilir. 

İade ödemelerini banka kartıyla yapılan alışverişlerde Siparişler sayfasında "İade Et" butonundan yapılabilmektedir.

İade ayarları ve iade taleplerinin oluşturulmasından sonra yönetim panelinde yapılması gereken işlemler bulunmaktadır.

İadeler makalemizi incelemek için tıklayınız.

İade İşlemleri makalemizi incelemek için tıklayınız.