E-ticaret sitelerindeki müşteri hizmetleri bölümü, müşterilerin alışveriş öncesi ve sonrası tüm sorularına yanıt bulabilecekleri kritik bir kaynaktır.

Bu bölümün başlıklarının kategorize edilerek anlaşılır bir biçimde sunulması, sitenin profesyonelliğini ve işletmenin kurumsallığını yansıtır.

Müşteri hizmetleri modülünde sol bölümde kategoriler yer alırken, sağ bölümde seçilen kategoriye ait başlıklar alt alta listelenir.

Herhangi bir başlığa tıklandığında, sayfa aşağı doğru kayarak sorunun cevabını gösterir.

Sık sorulan sorular (SSS) olarak da bilinen bu bölüm, müşterilerin en çok merak ettiği konulara yanıt verir ve müşteri memnuniyetini artırır.

Ayrıca, doğru ve detaylı bir şekilde doldurulan müşteri hizmetleri bölümü, sonradan ortaya çıkabilecek sorunların önlenmesine yardımcı olur.

 

MÜŞTERİ HİZMETLERİ KATEGORİLERİ

Slide Adımları

- "Bölümler > Müşteri Hizmetleri" sayfasına tıklayınız.

- Kategori Listesi : Müşteri hizmetleri sayfasına içerik eklemek için öncelikle kategori tanımlamaları yapılmalıdır. Her içerik bir kategoriye bağlı olmalıdır. Kategori işlemleri için "Kategori Listesi" butonuna tıklayınız.

- Yeni Kategori : Müşteri hizmetleri sayfasında yeni kategori eklemek için artı butonuna tıklayınız.

- Ad : Yeni eklediğiniz kategorinin ismini ekleyebilirsiniz.

- Sıra No : Müşteri hizmetleri sayfasında kategorilerin görüntülenme sırasını belirleyebilirsiniz.

- Durum : Müşteri hizmetleri kategorisinin siteye yansıması için durumun aktif olması gerekmektedir. Pasif olması durumunda siteye yansımayacaktır.

- Sil : Seçili kategoriyi/kategorileri silebilirsiniz.

- Yenile : Sayfada yapmış olduğunuz değişikliğin yansımasını sağlar.

- Görünüm : Sayfada görüntülenmesini istediğiniz sütunları düzenleyebilirsiniz.

- Düzenle : Seçili kategoriyi düzenlemek için kullanabilirsiniz. Düzenleme penceresinde kategori çevirilerini de ekleyebilirsiniz.

- Liste alanında kategorilere ait isim, link, sıra numarası ve durum bilgisini görüntüleyebilirsiniz.

 

MÜŞTERİ HİZMETLERİ

Slide Adımları

- "Bölümler > Müşteri Hizmetleri" sayfasına tıklayınız.

- Yeni : Müşteri hizmetleri sayfasına yeni içerik eklemek için artı butonuna tıklayınız.

- Başlık : Eklenecek içeriğe ait, başlık bilgisidir. Müşteri hizmetleri sayfası soru cevap tarzında olduğundan dolayı, bu alana kullanıcıların size sorabileceği soruları yazabilirsiniz.

- Kategori : Eklenen her içerik bir kategoriye bağlı olmalıdır. Bu alandan ekli kategoriler arasından seçimlerinizi yapabilirsiniz.

- Açıklama : Eklenecek içeriğe ait, cevap açıklama bilgisidir. Müşteri hizmetleri sayfası soru cevap tarzında olduğundan dolayı, bu alana başlığa yazdığınız soruların cevaplarını ekleyebilirsiniz.

- Sıra No : Kategori içerisinde listelenen içeriklerin görünüm sıralamalarını belirleyebilirsiniz.

- Yayınlansın Mı? : Eklenen içeriğin sitede aktiflik/pasiflik durumunu yönetebilirsiniz.

- Kategori Listesi : Müşteri hizmetleri kategori sayfasını açar. Kategori ekleme ve düzenleme işlemlerinizi bu sekmeden yapabilirsiniz.

- Filtrele : Müşteri hizmetleri listesinde "Başlık, Açıklama ve Yayınlansın Mı?" durumlarına göre içerikleri filtreleyebilirsiniz.

- Yenile : Sayfada yapmış olduğunuz değişikliğin yansımasını sağlar.

- Görünüm : Sayfada görüntülenmesini istediğiniz sütunları düzenleyebilirsiniz.

- Düzenle : Seçili müşteri hizmetleri içeriğinin düzenleme penceresini açar.

- Düzenleme penceresinde içeriklerin genel bilgilerini düzenleyebilir, çeviri işlemlerini ekleyebilirsiniz.

- Müşteri hizmetleri listesinde içeriklere ait bilgileri görüntüleyebilirsiniz.

- Müşteri hizmetleri sayfasının tasarım içerikleri düzenlemek için "Tasarım > Tema Yönetimi > Özelleştir > Gelişmiş > Blok Yönetimi" sayfasında "Müşteri Hizmetleri"ni açınız. Müşteri Hizmetleri sayfasında blokları görüntüleyebilir ve düzenleyebilirsiniz. Müşteri Hizmetleri sayfasında eklediğiniz içerikler açılır liste mantığı ile gösterilecektir.