Bu makalemizde sitelerin en önemli alanlarından birisi olan ödeme alımı ve sanalpos kurulumu nasıl yapılır konularına değineceğiz.

Bilindiği üzere E-Ticaret sitelerinin en önemli kısmı ödeme sayfası ve sanalpos entegrasyonudur.

Sanalpos kurulumu her bankaya veya sanalpos sağlayıcısı firmaya göre değişiklik göstermektedir.

Öncelllikle yapmanız gereken herhangi bir sanalpos sağlayıcısı firma veya banka ile anlaşma sağlayıp tek çekim veya taksitli işlem komisyonlarının dökümanlarını  istemek olacaktır.

Mevcut sistemimizde seçtiğiniz tüm bankaların sanalpos entegrasyonu için altyapı kurulumu  mevcuttur.

Bu alan çok değişken bir alan olduğu için kurulum aşamasında destek ekibimizle iletişime geçmeniz gerekmektedir.

Yönetim panelinizden Nildesk'e bağlanarak TDM talebi oluşturmanız size daha hızlı dönüş yapmamızı sağlayacaktır.

Ödeme ve sanalpos kurulumu için TDM açtığınızda sanalpos başka bir altyapıda çalışıyorsa bunun bilgisini vermeniz çok önemlidir.

Kurulum esnasında sanalposunuzun 3D şifresi değiştirileceği için diğer altyapıdaki şifre çalışmayacak ve ödeme alınmayacaktır.

İlgili 3D şifresini iletmeniz halinde herhangi bir orun olmadan ilettiğiniz 3D şifresi üzerinden kurulum yapılıp herhangi bir sorun yaşamadan kurulum tamamlanacaktır.


Sanal pos başvurusu sırasında sizden e-ticaret siteniz ile ilgili bilgiler istenebilir.

Bilgiler aşağıdaki gibidir;

1. IP Adresi (Sanal Mağazanın IP Adresi Bildirilmelidir.)

2. Sanal Mağaza Yazılım Dili (Ör: ASP, .Net vb.)

- PHP

3. Sanal Mağazanın Çalıştığı İşletim Sistemi (Ör: Linux vb.)

- LINUX

4. SanalMağaza Nerede Barındırılıyor (Hosting) (firmanın adı ve internet adresi)

- TEKROM A.Ş. / www.tekrom.com.tr