Sitenize gelen tüm siparişler tek bir sayfada listelenmektedir. Sipariş listesinde siparişlere ait, temel bilgileri görebilirsiniz.
Bu bilgilere ek olarak, diğer bilgiler ve ek kullanımlar için sipariş detay pencerelerinde işlem yapmanız gerekmektedir.
Sipariş detay sayfasına ulaşmak için "Siparişler > Siparişler" sayfasına tıklayınız.
Siparişler sayfasında detayını görmek istediğiniz siparişin düzenleme kalemine tıklayınız.
Açılan pencerede siparişe ait, kullanabileceğiniz bilgiler ve menüler bulunmaktadır.
1. Genel Bilgiler : Siparişe ait ödeme, üye, adres, ürün gibi genel bilgilerin listelendiği sekmedir. Sipariş genel bilgilerinde yapabileceğiniz işlemler şunlardır;
- Siparişe ait, ödeme bilgilerinin detaylarını görebilirsiniz.
- Sipariş bilgileri alanından, siparişi veren üyenin bilgilerini görebilir, sipariş sürecini değiştirebilir, kullanılan kampanya ve hediye çeklerine ulaşabilirsiniz.
- Fatura ve teslimat için verilen adres bilgilerini görebilirsiniz. Değişmesi gereken adres bilgilerinde üzerine tıklayarak düzenleme yapabilirsiniz.
- Sipariş verilen ürünlerin listesine ulaşabilirsiniz. Ürün bazında tedarik yönetimi bilgisi ekleyebilirsiniz.
- Kargo tutarı, sipariş barkodu, kargo barkodu gibi bilgilere ulaşabilirsiniz.
- Siparişe ait, tutar bilgilerini detaylı olarak inceleyebilirsiniz.
2. Sipariş Ürünleri : Sadece siparişte gelen ürün bilgilerini görebileceğiniz sekmedir. Ürüne ait tutar, isim, kodlar, resim vb bilgilere ulaşabilirsiniz.
3. Sevkiyat : Siparişe ait kargo sevkiyatı oluşturmak için kullanabilirsiniz. Oluşturulan sevkiyat kargo entegrasyonunuz var ise entegrasyon sayfasına düşecektir. Normal süreçlerde siparişin sürecini kargo hazır durumuna alarak işlem yapmanız yeterlidir. Çoğunlukla parçalı sevkiyat siparişlerde kullanılabilmektedir. Kısmi (Parçalı) Sevkiyat Modülü makalemizi incelemek için tıklayınız.
4. Sipariş Notları : Siparişin tamamlanma süreç notları ve yönetim panelinden eklediğiniz sipariş notları bu menüde listelenmektedir.
5. Nereden Gelmiş : Siparişi veren kullanıcının siteye hangi şekilde ulaştığını görebilirsiniz.
6. Satış Sözleşmesi : Sipariş esnasında kullanıcının onayladığı satış sözleşmesi bilgisidir.
7. Ek Bilgiler : Siparişe ait, özel ek bilgiler yer almaktadır. Muhasebe programı entegrasyonunuz varsa siparişin aktarıldı bilgisini de bu sayfadan görebilirsiniz.
8. Fatura Bilgileri : Yönetim paneli üzerinde e-fatura işlemleri gerçekleştiriyorsanız, oluşan fatura bilgilerini görebilirsiniz. E-Fatura İşlemleri makalemizi incelemek için tıklayınız.
9. Alanları Yönet : Siparişi yazdır yada ürünleri yazdır seçeneği ile çıktı alırken hangi alanlarının gösterileceğini yönetebilirsiniz. Görünmesini istediğiniz alanları "Göster", istemediğiniz sütunları "Gizle" olarak seçerek kaydedebilirsiniz.Diğer Ayarlar bölümünden de alanları aktif/pasif yapabilirsiniz.
10. Müşteri Kuru İle Gör : Siparişi müşteri gözünden görmek için kullanılmaktadır. Özellikle yurtdışı siparişlerinde hesaplamayı daha kolay yapmak için kullanabilirsiniz. Müşteri kuru ile gör alanına tıklandığında siparişin para birimine göre tüm tutarları müşterinin gördüğü şekilde gösterir.
11. Müşterinin Önceki Siparişleri : Üyenin daha önce vermiş olduğu siparişleri listeler.
12. Düzenle : Seçili siparişin site ön yüzde sepet sayfasını açar. Siparişe eklenecek ürünleri veya siparişten çıkarılacak ürünlerde düzenleme yapabilirsiniz. Düzenleme yapılan siparişlerin detayında düzenleme yapıldığına dair not gösterilmektedir.
13. Serbest Düzenleme : Yönetim paneli üzerinden siparişe ait ürün düzenlemelerine ek olarak kargo ücreti, farklı ürün fiyatı tanımlama, hizmet bedeli ekleme vb değişiklikler yapabilirsiniz.Tamamlanmış Siparişi Düzenleme Modülü lisansa bağlı çalışmaktadır.
14. Siparişi Yazdır : Siparişe ait, bilgileri yazdırmak için kullanabilirsiniz.
15. Ürünleri Yazdır : Siparişteki ürün bilgilerini yazdırmak için kullanabilirsiniz.