E-ticaret sitenizde Üye Bilgi Alan Yönetimi, yeni üye olan kullanıcılardan hangi bilgilerin alınacağını belirlemenizi ve yönetmenizi sağlayan kritik bir özelliktir.
Bu yönetim aracı sayesinde, kullanıcı kayıt formunda ilk aşamada hangi bilgilerin isteneceğini seçebilir, bu bilgileri düzenleyebilir ve bazı bilgileri zorunlu hale getirebilirsiniz.
Üye Bilgi Alan Yönetimi, kullanıcı deneyimini optimize ederek, doğru ve eksiksiz bilgi toplanmasını sağlar.
Bu da müşteri ilişkileri yönetimini ve pazarlama stratejilerini daha etkili kılar.
- "Üyeler > Üye Bilgi Alan Yönetimi" sayfasına tıklayınız.
- Mobil Alanlarını Göster : Mobil uygulama kullanılan sitelerde uygulamaya özel üye kayıt alanları oluşturmanızı sağlar. Tıkladığınızda mobil seçenekler gelir. Kontrol ederek düzenleme sağlayabilirsiniz.
- Yenile : Sayfada yapmış olduğunuz değişikliğin yansımasını sağlar.
- Görünüm : Sayfada görüntülenmesini istediğiniz sütunları düzenleyebilirsiniz.
- Alan Adı : Aktif edilen alanların üye kayıt sayfasında görüntülenecek isim bilgisidir.
- Düzenleme : Üye olurken verilen bilgilerin daha sonra kişisel bilgilerim sayfasından düzenlenebilir olmasını istiyorsanız aktif edebilirsiniz. Aktif ettiğiniz alanları üyeler hesaplarında istedikleri zaman değiştirebilir.
- Yeni Kayıt : Üye kayıt sayfasında üyelerden almak istediğiniz bilgi alanlarını aktif edebilirsiniz. Aktif olmayanlar görünmeyecektir.
- Bayi Başvuru : Bayi kayıt sayfasında bayi adaylarından almak istediğiniz bilgi alanlarını aktif edebilirsiniz. Aktif olmayanlar görünmeyecektir.
- Zorunlu : Üyelik sırasında zorunlu tuttuğunuz alanları aktif edebilirsiniz. Zorunlu olarak belirlediğiniz alanlar doldurulmadan üyelik tamamlanamaz. Zorunlu alanlar boş bırakıldığında uyarı ile gösterilecektir.
- Sıra No : Üye kayıt sayfasında seçeneklerin görüneceği sırayı yönetebilirsiniz.
- Alan Tipi : Mevcut standart alanlara ek olarak üyelerden farklı bilgiler almak için kullanabilirsiniz. Meslek bilgisi, ilgili alanı veya sitenize uygun özelleştirilecek bilgileri isteyebilirsiniz. Üye bilgi alan yönetimi sayfasından eklenilen alanlar, yönetim panelinizde üyelerinizin detay sayfasında ek alanlarda gözükmektedir.
Alan tipi bölümünde;
- Metin Kutusu, seçilirse kullanıcıların yazı yazabileceği bir kutucuk açılacaktır.
- Metin Alanı, seçilirse daha küçük bir metin kutusu açılacaktır.
- Seçenek Butonu, seçilirse seçim butonları ekleyebilirsiniz. Bunun için seçenekler bölümüne maddeleri girip noktalı virgül ile ayrımlarını sağlayabilirsiniz. En son maddeden sonra noktalı virgül eklenmemelidir.
- Açılan Kutu, seçenek düğmesindeki işlem ile aynıdır ancak seçenekler açılan bir menü içerisinde gösterilir.
- Onay Kutusu, çoklu seçeneklere sahip formlar için idealdir. Kullanıcınızın yalnızca bir seçimi varsa, seçenek düğmeleri daha kullanışlıdır.
- Not, kullanıcıların değiştiremeyeceği, sizin herhangi bir uyarıyı belirtmek üzere yazdığınız içeriğin gösterimidir.
- Seçenekler : Kendi oluşturduğunuz alanlar için seçenekli alanlar oluşturuyorsanız bu alandan seçenekleri belirleyebilirsiniz. Birden fazla seçenek eklenecek ise aralarına noktalı virgül ile ekleyebilirsiniz. Eklediğiniz seçeneklerin çevirilerini yapabilirsiniz. Seçenekleri ekledikten sonra tamamlamak için kaydet simgesine tıklayınız.
- Yeni Alan Adı : Oluşturduğunuz alanın üye ol sayfasında görünecek isim kısmıdır. Yeni alan adı karşılığı olan seçeneklerde alan ismini değiştirebilir ve çevirisini yapabilirsiniz. Bilgileri ekledikten sonra kaydet simgesine tıklayınız.
- Üye kayıt sayfasında standart olarak tanımlı gelen alanları kontrol ederek kullanım durumlarını yönetebilirsiniz.
- E-Posta/SMS/Arama Bildirim : Üye kayıt sayfasında izin durumlarının görüntülenme seçeneklerini yönetebilirsiniz.