UTM (Urchin Tracking Module) link kaynağı, pazarlama aracı ve kampanya adı takibi sağlayan, farklı bir URL’ye eklenebilme özelliği taşıyan kolay bir koddur.

URL sonuna eklenen ve yeni oluşan URL'lerin Google Analytics ile konuşmasını sağlayan, basit eklentiler olarak da adlandırılabilir.

UTM kodu arama motorunda arama yapanların hangi kampanya (kaynak) yoluyla geldiğini, nasıl geldiğini ve hangi kaynağa yönlendirildiğini göstermesini sağlar.

UTM kodu her çevrimdışı durumdaki kaynak için ayrı bir url oluşturur. Daha sonra oluşturulan URL’yi kullanıcının ana domain url’sine yönlendirir.

UTM link kullanım amacını basit bir örnekle daha detaylı açıklayalım:

Facebook’ta bir reklam vermek istediğinizi ve bu doğrultuda 4 farklı kampanya oluşturduğunuzu düşünelim. Kampanya konularınız sırasıyla; masif masalar, dekoratif masalar, çalışma masaları, yemek masaları olsun.

Eğer yukarıdaki örnekte UTM link kullanımına gitmezseniz, hangi kampanyanız ne derece başarılı olduğunu net bir şekilde anlayamazsınız. Facebook panelinden bir takım bilgilere ulaşabilirsiniz ancak bu kampanyalardan sitenize gelenlerin davranışlarını net olarak hiçbir zaman öğrenemezsiniz.

Slide Adımları

UTM Link Oluşturucu, ücretli bir uygulamadır.

T-Soft Apps web sitemizden veya yönetim panelinizde "Bölümler > Uygulama Marketi" sayfasından satın alarak kurulumu sağlayabilirsiniz.

Bu uygulama, kurulumu tamamlandığında "Ayarlar > İzleme Kodları" sayfasında kod oluşturur.

Uygulama detayında sözleşmeyi onaylayarak yükleyebilirsiniz.

Yükleme işlemi sonrasında  "Uygulamaya Git" butonuna tıklayınız.

Uygulama detayını kampanya içeriklerinize göre kişiselleştirerek kullanabilirsiniz.

- Site Adresi : Site linkinizi tam url olacak şekilde ekleyiniz. Örnek: "https://www.siteadi.com"

- Kampanya Kaynağı : UTM linkinde görünecek kampanya referans bilgisi ekleyebilirsiniz. Kaynak tabanlı bir UTM parametresi sayesinde hangi web sitesinden ne kadar trafik alındığı izlenebilir.

- Kampanya Türü : Oluşan linkte kampanyayı tanımlayacak tür bilgisi ekleyebilirsiniz. Bağlantının bulunduğu ortam hakkında genel olarak tüm trafiği izlemek için kullanılan bir bağlantıdır.

- Kampanya Adı : UTM linkinde görebileceğiniz kampanya adı tanımlayabilirsiniz.

- Kampanya Kimliği : UTM linkinde kullanılacak reklam kampanya kimliği bilgisini tanımlayabilirsiniz. 

- Kampanya Terimi : Arama terimlerini tanımlayabilirsiniz. Anahtar kelime temel alınarak yapılan analizler için kullanılan bağlantı linki PPC (Pay-Per-Click) reklamlarında kullandığınız kelimelerin sonuçlarını tanımlar.

- Kampanya İçeriği : Belirli içerik türlerini ortak bir kaynaktan veya ortamdan izlemek için kullanılan bağlantı türüdür. Oluşturduğunuz UTM linkinin ait olduğu kampanya, reklam vs konulara ait içerikler ekleyebilirsiniz.

- UTM Link : Girdiğiniz UTM link bilgileri ile oluşturulan bağlantı adresi yer alır. Bu linki kopyalayarak kullanabilirsiniz.

Oluşturduğunuz UTM linkini ilgili sağlayıcılarınıza paylaşabilirsiniz. 

Bağlantıya tıklayarak sitenize gelindiğinde görünen ilk link UTM bağlantısı olacaktır.

Bu link ile siteye gelen kullanıcılar sitenizden alışveriş tamamladığında, yönetim panelinde UTM linkinde yer alan "Kampanya Kaynağı" ve "Kampanya Türü" bilgisini görebilirsiniz.

Yönetim panelinde UTM link bilgisini görmek için "Siparişler > Siparişler" sayfasına tıklayınız.

Siparişler sayfasında, ayar butonuna tıklayarak "Kaynak" ve "Aracı" sütunlarını aktif edebilir ve bilgilere ulaşabilirsiniz.

Sipariş sayfası fitreleme alanından kaynak ve aracı bilgileri ile fitreleme yaparak sadece UTM linklerinden gelen siparişleri de listeleyebilirsiniz.

Oluşturulan UTM linkini takip için Google Analytics sayfasını kullanabilirsiniz.

Analytics sayfasında kampanyalar bölümünden linkin davranışlarını, tıklanma bilgisi, satış bilgisi vb bilgilere ulaşabilirsiniz.