Sitenize gelen tüm siparişler içerisinde görmek istediğiniz tek bir siparişi veya ortak noktası olan çeşitli siparişleri filtreleyerek kolayca ulaşabilirsiniz.

Siparişlerinize ait, tüm filtreleme işlemleri için "Siparişler > Siparişler" sayfasına tıklayınız.

sipariş1.png (396 KB)


Siparişler sayfasında ilk girildiğinde süreci seçili olan siparişler listelenmektedir. Filtreleme alanlarını kullanarak aradığınız siparişlere hızlıca ulaşabilirsiniz.

sipariş2.png (37 KB)

1. Arama : Siparişe ait üye adı, e-posta adresi, diğer telefon, fatura firma, üye firma ve alıcı adı vs. bilgileri yazarak filtreleme yapabilirsiniz.

2. Süreç : Siparişlerin yönetimini kolaylaştırmak için süreç değişimleri ekleyerek takibi kolaylaştırabilirsiniz. Siparişlere tanımlanan süreçler ile fitreleme yaparak sadece istediğiniz süreçleri görüntüleyebilirsiniz. Sipariş Süreçleri makalemizi incelemek için tıklayınız.

3. Tutar : Sipariş tutarına göre alt ve üst limit belirleyerek filtreleme sağlayabilirsiniz.

4. Tarih : Siparişe ait oluşturma, güncelleme ve servis tarihlerine göre filtreleme yapabilirsiniz.

5. Tedarik Durumu : Siparişin içerisindeki ürünlere tedarik durum bilgisi ekleyebilirsiniz. Eklediğiniz tedarik durumlarını kullanarak siparişler sayfasında filtreleyebilirsiniz.

6. Ödeme Tipi : Ziyaretçiler sitenizde aktif olarak kullandığınız ödeme seçeneklerinden birisini seçerek siparişlerini tamamlayabilirler. Siparişin ödeme seçeneğine göre filtreleme yapabilirsiniz.

7. Kargo Firması : Sitenizde kullandığınız birden fazla kargo firması varsa ziyaretçilerin seçimlerine göre kargo firması üzerinden filtreleme yapabilirsiniz.

8. Kargo Takip No : T-Soft altyapısı üzerinden kargo entegrasyonu kullanıyorsanız, kargo işlemlerinden sonra takip numaraları oluşacaktır. Bu takip numaraları ile siparişleri filtreleyebilirsiniz.

9. Üye Grubu : Siparişi veren kullanıcı sitenize üye ise, bulunduğu gruba göre filtreleme yapabilirsiniz. Üye Grupları makalemizi incelemek için tıklayınız.

10. Üye : Siparişi veren kullanıcı sitenize üye ise, bu alandan filtreleyerek verdiği tüm siparişlere ulaşabilirsiniz. Eğer siparişi veren kullanıcı üye değil ise "Arama" alanından "Alıcı Adı" ile filtreleyebilirsiniz.

11. Fatura Numarası : E-Fatura altyapısını T-Soft üzerinden yapıyorsanız, oluşturduğunuz fatura numaraları ile siparişlerde filtreleme yapabilirsiniz.

12. Platform : Sitenize gelen siparişler masaüstü, mobil, uygulama, pazaryerleri vb olarak geldiği platforma göre ayrılmaktadır. Sadece belirli bir platformu filtrelemek istediğinizde seçim yapabilirsiniz.

13. Üyelik Tipi : Gelen siparişler içerisinde kullanıcıları üye olanlar ve üye olmayanlar şeklinde ayırarak görüntüleyebilirsiniz.

14. Platform Sipariş No : Pazaryerinden gelen siparişlerde, pazaryeri panelinde oluşan sipariş numaraları da bulunmaktadır. Pazaryerinde gördüğünüz bir siparişi panelde kolayca bulmak için platform sipariş numaralarını kullanabilirsiniz.

15. Temsilci : E-Ticaret sitesi müşterilerinin belirli portföy yöneticileri tarafından yönetilebilmesine,  her temsilcinin e-ticaret sitesinde sadece kendi müşterilerini görebilmelerine imkan tanımaktayız. Temsilci filtresi yaparak, temsilciye ait üyelerin tüm siparişlerini görebilirsiniz. Temsilci Modülü makalemizi incelemek için tıklayınız.

16. Kampanya Kodu : Oluşturduğunuz kampanyalardan yararlanan siparişleri görmek için, kampanyaya ait kod ile filtreleme yapabilirsiniz. Kampanya kodlarını "Kampanyalar > Kampanya Kupon Kodları" sayfasından görebilirsiniz.

17. Kullanıcı : Yönetim paneli üzerinden üyeleriniz adına sipariş oluşturabilirsiniz. Bu şekilde oluşturulan siparişlerde, siparişi oluşturan kullanıcı bilgisine ulaşabilirsiniz. Sipariş listesinde kullanıcı seçerek oluşturduğu siparişleri filtreleyebilirsiniz.

18. Vergi Numarası : Siparişte kurumsal adres seçildiğinde alınan vergi numaralarına göre sipariş filtrelemesi yapabilirsiniz.

19. Kaynak : Siparişin hangi kaynaktan geldiğini filtreleyebilirsiniz.

20. Diğer : Siparişlerde filtreleme için kullanabileceğiniz ek alanlar yer almaktadır.

- Aracı : Siparişin hangi kaynak aracından geldiğini filtreleyebilirsiniz.

- Hediye Çeki : Oluşturduğunuz hediye çeklerinin  hangi siparişlerde kullanıldığını görmek için filtreleme yapabilirsiniz.

- Ülke : Sipariş adresindeki ülke bilgilerine göre filtreleyebilirsiniz.

- İl : Sipariş adresindeki şehir bilgilerine göre filtreleyebilirsiniz.

- Sevk Durumu : Siparişin içerisindeki ürünlerin kargosunu tek seferde veya parçalı olarak çıkabilirsiniz. Sevk durumundan parçalı veya tek sevkiyat olarak filtreleme yapabilirsiniz. Parçalı sevkiyat ek lisansa bağlı olarak çalışmaktadır. Parçalı (Kısmi) Sevkiyat Modülü makalemizi incelemek için tıklayınız.

- Arşiv : Siparişlerinizin sayıları arttıkça siparişler sayfanızda yoğunluk ve karışıklık olmamasına adına arşivleme yapısını kullanabilirsiniz. Arşivlenen siparişlere normal arama yaparak ulaşamazsınız. Bu yüzden arşiv seçeneğini aktif ederek filtreleme yapmanız gerekmektedir. "Ayarlar > Genel Ayarlar > Eski Siparişleri Arşivle" ayarına kaç gün öncesine ait siparişlerin arşivlenmesini istiyorsanız gün olarak değer girmelisiniz. Girdiğiniz gün öncesinde gelen tüm siparişler arşivlenecektir. 

sipariş3.png (27 KB)

- Sipariş Aktarıldı : Siparişlerinizi web servis ile veya erp entegrasyonları ile muhasebe programlarınıza aktarabiliyorsunuz. Aktarılan siparişlerde aktarıldı bilgisi bulunmaktadır. Bu alandan filtreleme yaparak aktarılan/aktarılmayan siparişlerinizi kontrol edebilirsiniz.

- Mağazadan Teslim : Mağazadan Teslim modülü kullanıyorsanız, mağazadan teslim seçeneğine göre filtreleme yapabilirsiniz.

 

Filtrelenen Siparişe Ulaşamama Durumu

Siparişler sayfasında aradığınız bir siparişe ulaşamıyorsanız, aşağıdaki maddeleri kontrol ederek tekrar kontrol sağlayabilirsiniz.

1. Arama filtresinde seçili olan seçeneğe uygun veri yazdığınızdan emin olunuz. Arama alanı "Alıcı Adı" seçiliyken sipariş numarası yazarak arama yaparsanız sonuçlar gelmez.

sipariş4.png (7 KB)

2. Sipariş süreçleri filtresinde ilk girişte sadece sizin ön tanımlı olarak seçtiğiniz süreçler seçili gelir. Eğer aradığınız sipariş seçili süreçlerde değil ise sonuç bulunamaz. Tüm süreçleri seçerek tekrar filtreme yapmalısınız. Sipariş süreçleri makalesinden ön tanımlı süreç filtresini düzenlemeyi kontrol edebilirsiniz.

sipariş5.png (18 KB)

3. Sipariş arşivleme yapısından dolayı aradığınız sipariş arşiv süresini geçmiş ise, normal filtreleme yaparak sonuç bulunamaz. Yukarıdaki iki maddeyi kontrol ederek arama yaptığınızda siparişi bulamadıysanız "Arşiv" özelliğini aktif ederek tekrar filtreleme yapmalısınız. Siparişiniz arşivde ise, listelenecektir.

sipariş6.png (36 KB)


Yukarıdaki adımları kontrol ederek arama yapmanıza rağmen siparişinize ulaşamıyorsanız, sipariş numarası veya siparişe ait bilgiler ile nildesk üzerinden destek ekibimize talep açabilirsiniz. Kontrol sağlanarak detaylı bilgi iletilecektir.

 

Siparişler Sayfası makalemizi incelemek için tıklayınız.