Sitenizde oluşturulan tüm siparişler yönetim panelinizde "Siparişler" sayfasına düşmektedir. 

Siparişlerin süreçler halinde yönetilmesi önemlidir. 

Siparişlerin durumlarına göre "Kargo Hazır, Kargoya Verildi, İptal Edildi, Teslim Edildi vs" şeklinde birçok süreç değişikliği yapabilirsiniz.

Bu süreçlerin yönetimi, eklenmesi, silinmesi, düzenlemesi gibi işlemleri "Siparişler > Yapılandırma > Sipariş Süreçleri" sayfasından yapabilirsiniz.

Sipariş Süreçleri Giriş

Sipariş Süreçleri Liste

1. Yeni Ekle : Kullanmak istediğiniz farklı süreçler mevcut ise, bunları yönetim paneline ekleyerek kullanabilirsiniz.

Sipariş Süreçleri Yeni Süreç

- Ad : Sipariş sürecinin panelde görünen ismidir.

- Sitede Görünen Ad : Eklediğiniz sipariş sürecinin site ön yüzde kullanıcılara görünen ismidir.

- Arka Plan Rengi : Siparişler sayfasında yönetimi kolaylaştırabilmeniz için süreçleri renklendirebilirsiniz. Böylece siparişler sayfasında süreci değiştirdiğiniz renk ne ise o renk görünecektir.

- Sıra No : Süreçlerin siparişler sayfasındaki sıralamasını düzenleyebilirsiniz.

- Durum : Sipariş sürecinin aktif olup olmadığını bu alandan düzenleyebilirsiniz.

- Kargo ile İlgili : Bu seçeneği aktif ettiğiniz süreçlerde siparişin sürecini değiştirmek istediğinizde kargo firması seçimi ve kargo numarası girilmesi istenmektedir. Örneğin; "Kargoya Verildi"süreci böyle bir süreçtir.

Sipariş Süreçleri Sipariş Süreci Renk

Sipariş Süreçleri Kargo İle Alakalı

2. Yenile : Sayfada yapmış olduğunuz değişikliğin yansımasını sağlar.

3. Görünüm : Sayfada görüntülenmemesini istediğiniz sütunları düzenleyebilirsiniz.

4. Düzenle : Seçili sürecin bilgilerini güncellemek için kullanabilirsiniz.

5. Ad : Sipariş sürecinin panelde görünen başlığının listelendiği sütundur.

6. Sitede Görünen Ad : Sipariş sürecinin sitede kullanıcıya görünen başlığının listelendiği sütundur.

7. Arkaplan Rengri : Sipariş sürecine verilmiş olan arkaplan rengin listelendiği sütundur.

8. K : Kargo ile İlgili ayarının listelendiği sütundur. Ayar aktif edildiyse kargo ikonu görüntülenecektir.

9. Sistem Tanımlı : Sipariş sürecinin sistem mi yoksa kullanıcı tarafından mı oluştuğunu gösteren sütundur. Kullanıcı tarafından oluşturulan sipariş süreçleri "Kullanıcı Tanımlı" olarak belirtilmektedir.

10. Sıra No : Süreçlerin siparişler sayfasındaki sırasını belirler.

11. Durum : Kullanmadığınız süreçleri bu sütundan bayrağı pasife alarak kapatabilir, kullanmak istediğinizde aktif edebilirsiniz. Örnek olarak İptal Onayı(Müşteri İptal Etti) süreci standart olarak kapalı gelir. Eğer kullanıcılar verdikleri siparişleri teslim edilene kadar iptal edebilsin istiyorsanız aktif edebilirsiniz.

12. Durum : Seçili sipariş sürecini silebilirsiniz.