Siteniz üzerinden sipariş veren kullanıcılarınız iade taleplerinde bulunabilirler.

İade ayarları ve iade talebi oluşturma hakkında İade Ayarları ve İade Başvurusunda Bulunma makalemizi incelemek için tıklayınız.

Siteden oluşturulan tüm iade talepleri yönetim panelinizde "İadeler" sayfasında listelenmektedir.

Gelen iade taleplerini ve bilgileri görmek için "Siparişler > İadeler" sayfasına tıklayınız.

İadeler Sayfası Giriş

Bu sayfa üzerinden iade taleplerini görebilir, iade nedenleri ekleyebilir, iade süreçleri değiştirme gibi işlemleri yapabilirsiniz.

İade Sayfası Liste

1. Ara : İade listesinde anahtar kelimeler ile arama yaparak aradığınız iade işlemine daha hızlı ve kolay erişebilirsiniz.

2. Filtrele : Sipariş numarası, Kargo numarası ve İade Talep Tarihi filtrelemesi yaparak istediğiniz loglara daha hızlı ve kolay erişebilirsiniz.

İadeler Sayfası Filtrele

3. Yenile : Sayfada yapmış olduğunuz değişikliğin yansımasını sağlar.

4. Görünüm : Sayfada görüntülenmemesini istediğiniz sütunları düzenleyebilirsiniz.

5. Düzenle : Seçili iade talebinin düzenleme penceresini açar. 

     - Sipariş No : İade talebinde bulunulan siparişin numara bilgisidir.

     - Süreç : İade işleminin durumunu bu alandan kullanıcıya bildirebilirsiniz. Süreç değişimlerinde kullanılan e-posta şablonlarını düzenleyerek mail gönderimi de sağlayabilirsiniz. E-Posta ve Sms Şablonları Yönetimi makalemizi incelemek için tıklayınız. 

     - Ödeme Tipi : Kullanıcının iade ücretini nasıl istediğinin bilgisi yer almaktadır.

     - İade Nedeni : Yönetim panelinden eklediğiniz iade nedenleri içerisinden kullanıcı seçim yaparsa bu alanda listelenecektir.

     - İade Açıklaması : Kullanıcı iade açıklamasını ve ücretin iadesi için iban bilgisini bu alanda gönderebilmektedir.

     - Süreç Notu : Gelen iade taleplerine not ekleyebilirsiniz. İade edildi, edilmedi veya siparişle ilgili yönetim panelinde bulunan diğer kullanıcıları bilgilendirebilecek notlar yazabilirsiniz. Bu alana girdiğiniz notlar aynı zamanda iade sayfasında üyelere görünmektedir.

     - Üye Hesap No : İade talebinde bulunulan üyenin hesap numarası bilgisidir.

İadeler Sayfası Düzenleme Alanı

6. Sipariş No : İade talebinde bulunulan siparişin numarasını bu alandan görüntüleyebilirsiniz.

7. Süreç : İade talebinde bulunulan siparişin sürecini bu alandan görüntüleyebilirsiniz.

8. Ödeme Tipi : İade talebinde bulunulan siparişin ödeme tipini bu alandan görüntüleyebilirsiniz.

9. Süreç Notu : İade talebinde bulunulan siparişin süreç notunu bu alandan görüntüleyebilirsiniz.

10. İade Nedeni : İade talebinde bulunulan siparişin iade nedenini bu alandan görüntüleyebilirsiniz.

11. İade Açıklaması : İade talebinde bulunulan siparişin iade açıklamasını bu alandan görüntüleyebilirsiniz.

12. Üye Adı : İade talebinde bulunan üyenin adını bu alandan görüntüleyebilirsiniz.

13. Üye E-Posta : İade talebinde bulunan üyenin e-posta adresini bu alandan görüntüleyebilirsiniz.

14. Telefon : İade talebinde bulunan üyenin telefon numarasını bu alandan görüntüleyebilirsiniz.

15. Tarih : İade talebinde bulunulan tarihi bu alandan görüntüleyebilirsiniz.

16. Sil : Seçili iade talebini yönetim panelinden silebilirsiniz.


Gelen İadeyi Tamamlama

İadeler sayfasında sadece gelen iadeleri görebilir, neden ve süreç bilgilerini düzenleyebilirsiniz. 

Bu alandan gelen iade taleplerini kontrol ettikten sonra iade işlemini gerçekleştirmek için siparişler sayfasında işlem yapılması gerekmektedir.

İade işlemini tamamlamak için "Siparişler > Siparişler > Siparişler" sayfasına tıklayınız.

Siparişler Giriş

Siparişler sayfasında iadesi yapılacak olan siparişi filtreleyiniz. Siparişi bulduktan sonra seçiniz ve "Daha Fazlası > İade Et" butonuna tıklayınız.

Siparişler Sayfası İade Et

İade penceresinde siparişe ve ürünlere ait bilgileri görebilir, iadenin yapıldığı hesap bilgilerini girebilirsiniz.

iade24.png (43 KB)

1.  Ödeme Bilgileri : Siparişi veren kullanıcının kullandığı ödeme yöntemidir. İade Et butonu sadece kredi kartı işlemlerinde kullanılmaktadır. Kredi kartı dışındaki tüm ödeme yöntemlerinin iadelerini bankanın hesabından yapabilirsiniz. Kredi kartı ile gelen siparişler için sanal pos iadesi lisansınız var ise "Kredi Kartı İadesinide Gerçekleştir" seçeneği gelecektir.  

iade25.png (7 KB)

2. Sipariş Bilgileri : Siparişe ve siparişi veren kullanıcıya ait bilgiler listelenmektedir.

3. Sipariş İade Tutarı : İade edilecek ürünler bu alanda listelenmektedir. Tamamını veya sadece belirli ürünleri seçerek iade tutarını görebilirsiniz. İade tutarını manuel belirlemek istiyorsanız "Ayarlar > Genel Ayarlar > İade Tutarı Manuel Girilebilsin" ayarını aktif edebilirsiniz.

4. İade Bilgileri : İade işlemine ait açıklamalar ekleyebilir, iadenin yapılacağı kullanıcı hesap ve iban bilgisini not olarak ekleyebilirsiniz.

5. Ürünü Stoklara Ekle : İadesi yapılan ürünün stoklara tekrar eklenmesini istiyorsanız bu seçeneği aktif edebilirsiniz.

6. İade Et : Formu doldurduktan sonra "İade Et" butonuna tıklayarak işlemi tamamlayabilirsiniz. İade tamamlandı bilgisi ile "Gider Pusulası" yazdırabilirsiniz. 


İade işlemi tamamlanan siparişlerin süreci "İade Edildi" olarak güncellenmektedir.

Siparişin içerisindeki tüm ürünler iade edilmedi ise süreç "Kısmi İade Edildi" sürecine güncellenecektir.

Siparişler Sayfası Sipariş Süreçleri

Kullanıcının siparişlerim sayfasında da aynı şekilde sipariş süreci "İade Edildi" sürecinde görüntülenecektir.

Hesap Siparişler Alanı

Tamamlanan iadeler hakkında İade İşlemleri makalemizi incelemek için tıklayınız.