Yönetim panelinizde gelen siparişler için kargo entegrasyonunuz yok ise, kargo takip no güncelleme işlemlerini CSV ile kendiniz yapabilirsiniz.
CSV formatında kargo takip no aktarımları için, uygulama marketinden "CSV Ürün Sihirbazı" uygulamasını kullanabilirsiniz.
CSV Ürün Sihirbazı uygulamasını yükleme hakkındaki makalemizi incelemek için tıklayınız.
CSV dosyasını içeri aktarma esnasında hata alıyorsanız dosyayı ve içeriğini kontrol etmelisiniz. CSV Dosya Kontrolleri makalemizi incelemek için tıklayınız.
Uygulamaya erişmek için "Uygulamalarım" veya "Ürünler > Excel Ürün Sihirbazı" sayfalarını kullanabilirsiniz.
CSV uygulaması ile takip no bilgilerini içeri aktarmak için "Kargo Takip No > İçeri Aktar" seçeneğini seçiniz ve adımları takip ediniz.
1. Bilmeniz Gerekenler : CSV ile ilgili önemli notlara bu alandan ulaşabilirsiniz. CSV uygulamasını kullanmaya başlamadan önce mutlaka göz atınız. Örnek dosyayı indirerek düzenleme yapılacak sipariş numaralarını ve kargoya ait bilgilerini ekleyebilirsiniz.
2. Ayraç : İçeri aktaracağınız CSV dosyasının ayracını seçiniz. Yanlış ayraç seçimi yaparsanız dosya içe aktarma da hata alınacaktır. (Virgül seçili iken hata alıyorsanız noktalı virgül seçerek tekrar deneyebilirsiniz.)
3. CSV Dosyası : İçeri aktarmak istediğiniz dosyayı yüklemek için tıklayınız. Açılan pencereden dosyayı seçerek, dosya bilgisini görebilirsiniz.
4. Yükle : Seçtiğiniz dosyanın aktarımını başlatmak için "Yükle" butonuna tıklayınız.
5. Başarılı Aktarımlar : Dosyayı seçerek, içeri aktar butonuna tıkladığınızda aktarım işlemi başlar. Anlık olarak içeri aktarılan takip numaralarının başarılı olanların listesi bu alanda oluşmaya başlar.
6. Hatalı Aktarımlar : Dosyayı seçerek, içeri aktar butonuna tıkladığınızda aktarım işlemi başlar. Anlık olarak içeri aktarılan takip numaralarından hatalı (başarısız) olanların listesi bu alanda oluşmaya başlar. İşlem bazlı içeri aktarılmama nedenlerine ait bilgilerde listelenmektedir.
- "Sipariş Durum ID" bilgisini "Siparişler > Yapılandırma > Sipariş Süreçleri" menüsünden öğrenebilirsiniz.
- Siparişe kargo bilgilerini gönderdiğinizde sürecin "Kargoya Verildi" olması gerektiği için sipariş süreçlerinden "Kargoya Verildi" sürecinin ID bilgisini eklemelisiniz.
- "Kargo Kodu" bilgisini "Siparişler > Kargo Yönetimi" menüsünden öğrenebilirsiniz.
- CSV ile içeri aktardığınız kargo takip no güncellemeleri sonrasında ilgili siparişin süreci "Kargoya Verildi" durumuna güncellenmektedir. "Siparişler > Kargo Yönetimi > Kargo Entegrasyonu" sayfasında "Gönderisi Oluşmuş" durumunda listelenecektir.
CSV Sütunları Ayırma
Dışarı aktardığınız CSV dosyasında sütunlar birleşik olarak gelmektedir. Aşağıdaki adımları takip ederek sütunları ayırabilirsiniz. İçeri aktarırken tekrar CSV olarak kaydetmelisiniz.
1. CSV dosyasında "A" sütununu seçiniz.
2. "Veri" sekmesini seçerek, "Metni Sütunlara Dönüştür" seçeneğine tıklayınız.
3. Açılan pencerede "Sınırlandırılmış > İleri" seçeneklerine tıklayınız.
4. Ayırıcı türünü aldığınız dosyanın ayracına göre seçiniz ve "İleri" butonuna tıklayınız. Sadece dosyaya ait ayraç seçilmelidir. Sütun isimleri arasında yer alan ayraç, dosyanın da ayracıdır.
5. Sütunların veri biçimlerini seçerek, "Son" butonuna tıklayınız. Tüm sütunlar aynı veri ise "Genel" seçebilirsiniz. Sütunlar farklı veri biçimlerinde ise penceredeki "Veri Önizleme" alanından sütunları seçerek "Veri Biçimi" seçebilirsiniz. Sütuna ait veri biçimi seçenekler arasında yok ise "Gelişmiş" butonuna tıklayarak kontrol edebilirsiniz.